User چگونه در عکس ها افراد را بهتر نشان دهید؟ - فــــــتوبلاگ پیکــــسل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فــــــتوبلاگ پیکــــسل
وبلاگ آموزش عکاسی و نمایش بهترین عکس ها 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
لینک وبلاگهایم
maleki maleki maleki maleki maleki maleki

چگونه در عکس ها افراد را بهتر نشان دهید؟

این مقاله یکی از مقالات ارزشمند و درآمد زا برای عکاسان تازه کار است که می خواهند با عکاسی از افراد گذران زندگی کنند در ادامه متوجه می شوید چرا بعضی از عکاسان درآمد بالایی دارند و بعضی به سختی گذران زندگی می کنند. به امید اینکه مورد توجه خوانندگان یاد بگیر دات کام قرار گیرد.

آیا تا بحال برایتان پیش آمده است که عکس خوبی بگیرید نور پردازی خوبی داشته باشید سوژه عکاسی را در بهترین موقعیت ممکن قرار دهید از بهترین زاویه عکس بگیرید و در یک کلام  از نظر فنی بهترین عکس را گرفته باشید اما پس از اینکه عکس را به کسی که سوژه شماست نشان دهید متوجه شوید که او نه تنها ناراضی است بلکه از این عکس متنفر است!

آنها فقط به شکم بزرگ، چانه ای که زیادی بزرگ دیده می شود، قدی که کوتاه است پاهای گوشتالوی خود توجه می کنند و اهمیتی نمی دهند که شما شاهکار نورپردازی را برای آنها خلق کرده اید یا اینکه او را در بهترین موقعیت ممکن قرار داده اید.

این مشکل زمانی رخ می دهد که شما آنقدر به ترکیب عکس و نور و لنز اهمیت می دهید که غافل می شوید که مشتری شما قبل از هر چیزی می خواهد در آن عکس زیبا به نظر برسد حتی زیبا تر از آن چیزی که واقعا هست! اگر شغل شما عکاسی چهره یا عکاسی از مجالس به خصوص مجالس عروسی است باید بفهمید و یاد بگیرید که مشتری خود را تا حد امکان زیباتر از آن چه که هست نشان دهید.

اشتباهی که بیشتر عکاسان می کنند این است که گمان می کنند می توانند بعد از عکاسی همه چیز را درست کنند فقط کافی است به فتوشاپ مسلط باشند. اما حقیقت این است که اینکار هم بسیار وقت گیر است و همیشه هم کارساز نیست. بهترین کار و ساده ترین کار این است که هنگام عکاسی با دقت بیشتری به سوژه نگاه کنید و سعی کنید نقاط ضعف او را بپوشانید و زیبایی هایش را نمایان تر کنید.

این کار با تغییراتی در وضعیت و ژست سوژه و با انجام تنظیماتی روی دوربین امکان پذیر است. با انجام اینکار قبل از عکاسی می توانید سوژه خود را لاغرتر یا جوانتر نشان دهید. با تنظیماتی کوچک می توانید تغییرات قابل توجه در عکس ایجاد نمایید. که در ادامه در اینباره صحبت خواهیم کرد.

موقعیت بدن

عکاسان حرفه ای اصطلاحی دارند که می گوید دوربین 5 کیلو به وزن اضافه می کند! آیا پیش آمده است که به عکس فردی لاغر نگاه کنید و ببینید که در عکس بسیار چاق تر به نظر می رسد؟ چه اتفاقی افتاده است؟

در بیشتر مواقع مشکل از آنجا ناشی می شود که فرد در جای بدی نشسته یا ایستاده است یا ژست درستی ندارد و عکس هم در آن لحظه اشتباه گرفته می شود. برای جلوگیری از چنین وضعیتی باید به سوژه خود بگویید در چه جهتی قرار بگیرد فرض کنید از یک عروس می خواهید عکس بگیرید سعی کنید اینها را به او بگویید:

1. پاهایت را بچرخان طوری که زاویه آن با شما 45 درجه باشد گامها باید کمی باز باشد نه اینکه از طرف دوربین در یک خط دیده شود همینطور نباید پاها مستقیم به سمت دوربین باشد بهتر است در کنار او بایستید و به او نشان دهید چگونه بایستد.

2. حال از او بخواهید از کمر به سمت دوربین بچرخد تا شانه هایش به سمت دوربین باشد. اینکار باعث می شود کمر باریک تر به نظر برسد تا اینکه بخواهد مستقیم رو به دوربین قرار بگیرد.

3. از او بخواهید وزن خود را روی پای عقب بیندازد در حالیکه باسن خود را کمی به سمت جلو متمایل می کند در این حالت پای جلویی کمی به حالت خمیده پیدا می کند. این وضعیت ممکن است او را کمی گیج کند بنابراین بهتر است خود آنرا نمایش دهید. فراموش نکنید خوشرویی و صبر و حوصله شما به تمرکز او کمک بسیار می کند و سوژه شما خواهد توانست ژست های زیباتری بگیرد.

4. و بالاخره از او بخواهید بازوانش را از بدنش دور کند. می تواند دست هایش را روی باسن، کمر یا رانش قرار دهد این کار باعث می شود بازو ها و مچ فرد لاغر تر به نظر برسد.

نوشته: مگان هف

ترجمه: علی یزدی مقدم

 


[ جمعه 92/6/8 ] [ 1:0 عصر ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

حقیر فقیر سراپا تقصیر کمتر از قطمیر، عکاسی را با دوربین 110 آغاز و بعد با دوربین زنیط 122 روسی و بعد موبایل و دوربین دیجیتال ادامه دادم و مدتی است که با دوربین ساده ی سونی عکس می گیرم.«هذا بضاعتنا» و خیلی به هنر عکاسی علاقه دارم اما نمی توانم دوربین حرفه ای بخرم(چکار می شه کرد؟) یکی از آرزوها و خواسته های دست چهارم من خرید دوربین است.(دعا کنید سه خواسته ی مهم تر بر آورده بشود).
موضوعات وب
لینک های مفید
آمار وب
Online


بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 34
کل بازدیدها: 501819