User بازتابنده ها - فــــــتوبلاگ پیکــــسل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فــــــتوبلاگ پیکــــسل
وبلاگ آموزش عکاسی و نمایش بهترین عکس ها 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
لینک وبلاگهایم
maleki maleki maleki maleki maleki maleki

بازتابنده ها

 در مواجهه با نور شدید آفتاب ,یک عکاس حرفه ای از یک بازتابنده استفاده میکند. در واقع این بازتابنده ها به منظور حمل و نقل راحت تر تا حد امکان کوچک طراحی شده اند اما نه آنقدر کوچک که بتوانید آنرا در جیب خود بگذارید. همینطور شما به یک دستیار احتیاج دارید تا هنگام عکاسی آن را برایتان نگه دارد!

بازتابنده ها در عکاسی

 این بازتابنده ها در انواع مختلف وجود دارند  و رنگ های سفید نقره ای و طلایی معمول ترین رنگ های آن ها میباشند. به نظر من به کمک بازتابنده می توانید در مناطقی که سایه وجود دارد کمی نور بیاندازید که نتیجه آن کاهش کنتراست کلی عکس است. با نزدیکتر یا دورتر کردن بازتابنده به سوژه عکاسی میتوانیم مقدار کنترست را دقیق تر تنظیم کنیم.

پشت این وسیله تیره است که کار مخالف بازتابنده را انجام میدهد.این قطعه به همان روش قبلی مورد استفاده قرار میگیرد اما به منظور افزودن سیاهی و خلق مناطق سایه دار  به عکس استفاده می شود و به آن "gobo"(نوعی پرده پارچه ای سیاه رنگ که در تلویزیون و سینما دوربین را از نور زاءد محفوظ نگه میدارد.)  می گویند.
gobo ها و بازتابنده ها در مد لباس  و  عکاسی های پر زرق و برق موارد استفاده ی زیادی دارند.

بازتابنده ها در عکاسی


اگرچه بازتابنده ها و  gobo ها همه جا کارساز نیستند اما برای همه عکاسان غیر حرفه ای آشنایی با آن ها و نحوه استفاده از آن با ارزش است. اغلب شما میتوانید به وسیله ی یک کارت یا کاغذ روی یک دیوار سفید کار مشابه را انجام دهید.

ترجمه: آوا امیدی


[ چهارشنبه 92/6/20 ] [ 1:0 عصر ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

حقیر فقیر سراپا تقصیر کمتر از قطمیر، عکاسی را با دوربین 110 آغاز و بعد با دوربین زنیط 122 روسی و بعد موبایل و دوربین دیجیتال ادامه دادم و مدتی است که با دوربین ساده ی سونی عکس می گیرم.«هذا بضاعتنا» و خیلی به هنر عکاسی علاقه دارم اما نمی توانم دوربین حرفه ای بخرم(چکار می شه کرد؟) یکی از آرزوها و خواسته های دست چهارم من خرید دوربین است.(دعا کنید سه خواسته ی مهم تر بر آورده بشود).
موضوعات وب
لینک های مفید
آمار وب
Online


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 62
کل بازدیدها: 502068