User عکاسی در ساحل - فــــــتوبلاگ پیکــــسل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فــــــتوبلاگ پیکــــسل
وبلاگ آموزش عکاسی و نمایش بهترین عکس ها 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
لینک وبلاگهایم
maleki maleki maleki maleki maleki maleki

عکاسی در ساحل

 

کمتر خاطره ای مانند یک روز تعطیل در کنار ساحل دریا زیبا و آرام بخش است. به خصوص اگر این خاطرات را بتوان در عکاسی هایی زیبا ثبت کرد. به علاوه عکاسی در ساحل دریا فرصت ها و جلوه های متنوعی خلق می کند. خوب اجازه دهید ببینیم چگونه می توانیم انرژی و حرارت بیشتری در این عکس ها اضافه کنیم.

بازیها و جنبش ها را از دست ندهید

در ساحل فعالیت های محدودی وجود دارد و می توانید از آنها عکس بگیرید تا فضای منحصر به فرد ساحل را به نمایش بگذارید. از خانواده خود در حال ساخت قلعه شنی، کندن گودال، دویدن در آب و ... عکس بگیرید. در این عکس ها با قرار دادن دوربین در ارتفاع چشم فردی که از او عکس می گیرید صحنه زیباتری خلق خواهید کرد.

داستانی روایت کنید

آموزش عکاسی در ساحل دریا


وقتی می خواهید تعطیلات خود را کنار ساحل دریا بگذرانید حداقل چند ساعتی را در آنجا می گذرانید می توانید از ورود به ساحل تا ساختن یک قلعه شنی، دویدن در میان امواج و حتی خارج شدن از ساحل عکس های مختلفی بگیرید و آنها را در نرم افزاری مانند فتوشاپ در کنار یکدیگر بچینید تا این عکس ها داستانی از خاطرات خوب شما روایت کند.

ازتجهیزات عکاسی خود مراقبت کنید.

شن، آب و گرم بدترین دشمنان دوربین شما هستند بنابراین قبل از رفتن به ساحل حتماً یک پاکت نایلونی زیپ دار با خود ببرید تا زمانیکه عکس نمی گیرید دوربین خود را در آن بگذارید و البته وقتی دوربین داخل پاکت نایلونی است نباید در معرض آفتاب قرار گیرد می توانید آن را داخل یک کیف یا زیر یک حوله قرار دهید.

ولی شن و ماسه در ساحل آنقدر زیاد است که احتمال ریختن آن روی دوربین زیاد است پس اگر وسایل نظافت دوربین (به خصوص چرتکه) را  دارید با خود ببرید.

مانع از ایجاد سایه های تیره شوید.

از ایجاد سایه های شدید جلوگیری کنید برای این منظور می تواید در یک روز ابری عکاسی کنید و از سایه هر چیزی استفاده کنید. در روزهای آفتابی فلاش دوربین خود را روی Fill Flash تنظیم کنید یا به عبارت دیگر فلاش را فعال کنید. تا از شدت سایه ها در نور شدید کاسته شود. و تصویر چهره هم ملایم تر و زیباتر باشد. دوربینن شما حتماً برای عکاسی در نور آفتاب شرایطی دارد حتماً دفترچه راهنمای آن را بخوانید.

دریا را در عکس بگنجانید

با اضافه کردن دریا به عکس خود تازگی قدرت و آرامش را به آن افزوده اید. بنابراین سعی کنید در عکس های مختلف دریا را به عنوان قسمتی از پشت زمینه در عکس داشته باشید. بدین وسیله به عکس های خود احساس و نیروی می بخشید.

خط افق را بالا یا پایین قرار دهید

آموزش عکاسی در ساحل دریا

از چشم انداز ساحل می توانید عکس های زیبایی بگیرید. فقط مطمئن باشید که خط افق را مستقیم نگه دارید و آن را بالا یا پایین نگه دارید. وقتی که خط افق را در مرکز تصویر قرار می دهید گویی تصویر را با این خط به دو نیم تقسیم کرده اید و از جذابیت آن کاسته خواهد شد.

از یک دوربین با کاربری آسان استفاده کنید

اگر یک دوربین ضد آب با کاربری آسان استفاده کنید نه تنها می توانید عکس های زیبایی در آب دریا بگیرید بلکه بدون ترس از صدمه دیدن دوربین گران قیمت خود می توانید به راحتی عکس بگیرید.

ترجمه: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

 


[ شنبه 92/6/23 ] [ 1:0 عصر ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

حقیر فقیر سراپا تقصیر کمتر از قطمیر، عکاسی را با دوربین 110 آغاز و بعد با دوربین زنیط 122 روسی و بعد موبایل و دوربین دیجیتال ادامه دادم و مدتی است که با دوربین ساده ی سونی عکس می گیرم.«هذا بضاعتنا» و خیلی به هنر عکاسی علاقه دارم اما نمی توانم دوربین حرفه ای بخرم(چکار می شه کرد؟) یکی از آرزوها و خواسته های دست چهارم من خرید دوربین است.(دعا کنید سه خواسته ی مهم تر بر آورده بشود).
موضوعات وب
لینک های مفید
آمار وب
Online


بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 33
کل بازدیدها: 501847