User عکاسی دیجیتال از نور تا رم - فــــــتوبلاگ پیکــــسل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فــــــتوبلاگ پیکــــسل
وبلاگ آموزش عکاسی و نمایش بهترین عکس ها 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
لینک وبلاگهایم
maleki maleki maleki maleki maleki maleki

عکاسی دیجیتال از نور تا رم

فرآیند عکاسی دیجیتال عبارتست از ثبت اثر نور بوسیله دوربین عکاسی تا تصویر مورد نظرحاصل شود. حال این عکس باید به گونه ای در دوربین نگهداری شود تا بتوان در آینده از آن استفاده کرد. این عمل بوسیله سنسورهای تصویری دوربین، کامپیوتر پروسس تصویر و رم انجام می گیرد.

در دوربین های آنالوگ قدیمی یک فیلم شیمیایی وجود داشت که در هنگام عکاسی نسبت به انرژی نور واکنش نشان می داد. تا تصویر نهایی را باظاهر کردن فیلم بدست آورد. ولی در دوربین های دیجیتال امروزی اینگونه نیست.

در دوربین های دیجیتال نورها بر روی یک تکه فیلم جمع آوری نمی شوند، بلکه آنچه از لنز می گذرد به سنسورهای حساس به نور برخورد می کند این سنسورها  انرژی نور را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند.

 

سنسور تصویر

 سنسور تصویر در حقیقت یک چیپ الکترونیکی است که بر روی یک برد در داخل دوربین نصب شده است. سطح این چیپ از میلیونها چشم کوچک پوشانده شده است، هر کدام از آنها مقدار معینی نور را ثبت می کنند. و یک پیکسل را می سازند. به کمک علم نوین الکترونیک اطلاعات مربوط به این میلیونها نقطه به یک تصویر دیجیتال تبدیل می شود.

 

اطلاعات حاصل از هر باز و بست لنز در پروسسور تصویر پردازش می شوند. این همان جایی است که تصاویر به فایلهای دیجیتال تبدیل می شوند. و در نهایت این فایلها در حافظه دوربین ذخیره می شوند.

اکنون تصاویر شما دیجیتال هستند یعنی می توانید آنها را بارها و بارها کپی کنید از جایی به جای دیگر و از حافظه به کامپیوتر انتقال دهید بدون اینکه کیفیت خود را از دست بدهد.

شکل 12 داخل یک دوربین نیکون cool pin را نشان می دهد، که سنسور کوچک تصویر بر روی برد نصب شده است و لنز در مقابل آن قرار دارد.

برای ذخیره فایلها از کارت حافظه استفاده می شود امروزه کارتهای xD به بازار آمده اند که کوچکترین کارتها هستند و انرژی باتری را کمتر هدر می دهند وبرای دوربین های کوچک بسیار مناسب هستند. بیرون کشیدن و جازدن این کارتها کمی ازکارتهای قدیمی مشکلتر است. بنابراین انتقال فایل با کابل USBبه مراتب ساده تر است.

 


[ شنبه 92/6/30 ] [ 1:0 عصر ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

حقیر فقیر سراپا تقصیر کمتر از قطمیر، عکاسی را با دوربین 110 آغاز و بعد با دوربین زنیط 122 روسی و بعد موبایل و دوربین دیجیتال ادامه دادم و مدتی است که با دوربین ساده ی سونی عکس می گیرم.«هذا بضاعتنا» و خیلی به هنر عکاسی علاقه دارم اما نمی توانم دوربین حرفه ای بخرم(چکار می شه کرد؟) یکی از آرزوها و خواسته های دست چهارم من خرید دوربین است.(دعا کنید سه خواسته ی مهم تر بر آورده بشود).
موضوعات وب
لینک های مفید
آمار وب
Online


بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 501336