User آشنایی با زوم دوربینها - فــــــتوبلاگ پیکــــسل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فــــــتوبلاگ پیکــــسل
وبلاگ آموزش عکاسی و نمایش بهترین عکس ها 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
لینک وبلاگهایم
maleki maleki maleki maleki maleki maleki

آشنایی با زوم دوربینها

زوم یا بزرگنمایی یک ویژگی برای دوربین هاست که با فاصله کانونی مشخص می شود. فاصله کانونی به فاصله بین لنز و سنسور یا فیلم دوربین گفته می شود. هر چه فاصله کانونی بیشتر باشد توانایی آن در گرفتن یک عکس واضح و بزرگ از فاصله دور بیشتر است.دوربین های قدیمی که از فیلم عکاسی استفاده می کردند فقط زوم اپتیکال داشتند ولی امروزه دوربینهای دیجیتال ممکن است هم زوم اپتیکال و هم زوم دیجیتال داشته باشند.

زوم اپتیکال بسیار برتر از زوم دیجیتال است. با استفاده از زوم اپتیکال همانند دوربین های سنتی دوربین دارای یک لنز است که مانند تلسکوپ می تواند قسمتی از تصویر را که مورد نظر شماست برای شما بزرگنمایی کند و سوژه عکاسی را برای شما بزرگتر می کند. دوربین های دیجیتال با توانایی زوم متفاوتی در بازار یافت می شوند. اگر شما مشتاق عکاسی  هستید تمایل به گرفتن عکسهای با کیفیت بالا از دور دارید. قبل از انتخاب دوربین به قدرت زوم اپتیکال آن به اندازه کافی دقت کنید تا مطمئن شوید نیاز شما را برآورده می کند.

زوم دیجیتال خیلی مؤثر نیست. بعلاوه استفاده از این نوع زوم بدون دانستن چگونگی عملکرد آن می تواند منجر به عکسهای مأیوس کننده ای شود. زوم دیجیتال مانند این است که قسمتی از عکس را در یک برنامه ویرایش عکس مانند فتوشاپ از آن جدا کنید(یا از دستور corp استفاده کنید.) که این عمل سبب کاهش کیفیت و رزولوشن تصویر می شود و عکس شما دانه دانه یا مات می شود.

شاید فکر کنید پس چرا کمپانی های ساخت دوربین های دیجیتال این قدر بر روی زوم دیجیتال و قدرت آن تبلیغ می کنند و این قابلیت را به دوربین اضافه می کنند؟ پاسخ ساده است برای اینکه در بازار رقابت محصول خود را بهتر از محصول رقیب نشان دهند و تجربه نشان داده که موفق هم شده اند.

 


[ چهارشنبه 92/7/24 ] [ 10:0 صبح ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

حقیر فقیر سراپا تقصیر کمتر از قطمیر، عکاسی را با دوربین 110 آغاز و بعد با دوربین زنیط 122 روسی و بعد موبایل و دوربین دیجیتال ادامه دادم و مدتی است که با دوربین ساده ی سونی عکس می گیرم.«هذا بضاعتنا» و خیلی به هنر عکاسی علاقه دارم اما نمی توانم دوربین حرفه ای بخرم(چکار می شه کرد؟) یکی از آرزوها و خواسته های دست چهارم من خرید دوربین است.(دعا کنید سه خواسته ی مهم تر بر آورده بشود).
موضوعات وب
لینک های مفید
آمار وب
Online


بازدید امروز: 51
بازدید دیروز: 39
کل بازدیدها: 501401