User عکاسی با دوربین دیجیتال (قسمت دوم) - فــــــتوبلاگ پیکــــسل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فــــــتوبلاگ پیکــــسل
وبلاگ آموزش عکاسی و نمایش بهترین عکس ها 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
لینک وبلاگهایم
maleki maleki maleki maleki maleki maleki

عکاسی با دوربین دیجیتال (قسمت دوم)

 

3ــ درخشش در تصاویر گرفته شده در فضای آزاد

یکی دیگر از قابلیتهای باارزش دوربین دیجیتال که مورد توجه قرار نگرفته است، قابلیت انتخاب فلاش دوربین است. یعنی شما به عنوان عکاس حتی در هوای آفتابی و در نور زیاد می توانید با فلاش عکس بگیرید. این ویژگی در دوربین های دیجیتال معمولاً با flash on یا fill flash فعال می شود. و شما این قدرت را خواهید داشت که عکسهای زیبایی در فضای آزاد بگیرید.

در مورد flash on دوربین ابتدا از پشت زمینه تصویری تهیه می کند و فلاش دوم نور کافی برای موضوع عکاسی شما فراهم می کند. و نتیجه یک عکس حرفه ای است که در ساختار عکس شما هر چیزی به اندازه کافی خوب به نظر می رسد.

با قرار دادن موضوع در سایه یک درخت و قرار دادن دوربین در وضعیت fill flash پسر ها و پشت زمینه جلوه لازم را دارند.

حال سعی کنید در فضای آزاد با و بدون فلاش عکس بگیرید بخصوص زمانیکه آفتاب از پشت یا از بغل به موهای مشخصی که عکس می گیرید بتابد حال به درخشش لبه ها توجه کنید.

یک تکنیک جالب دیگر این است که شخصی را که از او عکس می گیرید در زیر سایه مثلاً یک درخت قرار دهید و با فلاش عکس بگیرید تا مدل شما مجبور به اخم کردن و جمع کردن چشمها در برابر نور آفتاب نباشد.

این را بخاطر داشته باشید که اکثر دوربین هایی که فلاش از ابتدا در آنها تعبیه شده است دارای دامنه 3 متری (یا حتی کمتر) هستند. بنابراین مطمئن شوید که زمانیکه از فلاش استفاده می کنید خیلی دور نمی ایستید.

4ــ macro mode یا close up

زمانی را به خاطر آورید که کودکی کوچک بودید و بر روی چمنها بازی می کردید؟! وقتی که بقدر کافی به زمین نزدیک شوید تعداد زیادی از مخلوقات را می بینید که قبل از آن حتی فکر نمی کردید آنها وجود خارجی داشته اند. امروز شاید نخواهید در حیاط منزلتان بروی شکم دراز بکشید و لباسهایتان را کثیف کنید. اما اگر close up دوربین خود را فعال کنید و سعی در کشف دنیای خود با جزئیات بیشتر (ابعاد کوچکتر) داشته باشید، عکسهای تر و تازه ای جایزه شما خواهد شد که قبلاً هیچگاه آنها را تجربه نکرده بودید.

فقط در دوربین خود به دنبال آیکون close up یا macro mode بگردید که معمولاً این آیکون با سمبل یک گل نشان داده می شود، آن را فعال کنید و به اندازه ای که دوربین شما اجازه می دهد به سوژه خود نزدیک شوید. بعد از اینکه سوژه را پیدا کردید، دکمه شاتر را تا نصفه پایین نگه دارید تا این فرصت را به دوربین بدهید که روی تصویر زوم کند سپس دکمه را تا انتها فشار دهید تا عکس گرفته شود.

زمانیکه از مود close up استفاده می کنید دامنه تصویر شما بسیار کم عمق خواهد بود، بنابراین روی قسمتی از تصویر زوم کنید که برای شما مهمتر است و اجازه دهید بقیه قسمتهای تصویر تار بیفتد.

5ــ‌ کارت حافظه حجیم

زمانیکه در حال جمع آوری پول برای خرید یک دوربین دیجیتال هستید حتماً برای کارت حافظه اضافی پول کنار بگذارید چرا؟! چون حافظه ای که دوربین های دیجیتال دارند معمولاً خیلی پایین است و مانند این است که شما برای یک مسافرت طولانی به جای غذا کمی تنقلات به عنوان آذوقه بردارید.

اگر یک دوربین 3 مگا پیکسلی دارید حداقل 256 مگا بایت حافظه نیاز دارید، 512 مگا بایت برای 4 مگا پیکسل و 1 گیگا بایت برای دوربین های با روزلوشن 6 مگا پیکسل و بالاتر مناسب   است.

6_ رزولوشن بالا

یکی از دلایل مهمی که باید یک کارت حافظه با ظرفیت بالا بخرید این است که بتوانید از حداکثر رزولوشن دوربین خود استفاده کنید. در غیر اینصورت پول خود را هدر داده اید. چون دوربینی خریده اید که از قابلیتهای آن استفاده نکرده اید.

چرا نباید عکسهای با کیفیت پایین بگیرید؟ چون نمی دانید که عکس بعدی که می گیرید ممکن است بهترین عکس قرن 21 باشد. و اگر یک عکس زیبا با کیفیت 640x480 بگیرید به این معناست که از این عکس می توانید یک پرینت با اندازه یک کارت اعتباری بگیرید.

به عبارت دیگر اگر عکس به رزولوشن 4 مگاپیکسل یا  2272x1704   یا بزرگتر بگیرید می توانید آن را با ابعاد20x25 سانتی متر چاپ کنید و با این کیفیت عکس شما حتی برای چاپ در یک مجله کافی است. در ضمن سعی کنید تا جاییکه امکان دارد به سوژه نزدیک شوید. این کار به شما این آزادی را می دهد تا در  صورت نیاز قسمتی از عکس را با استفاده از نرم افزار های گرافیکی جدا کنید. و هنوز  عکس شما کیفیت قابل توجهی داشته باشد، تا بتوانید از آن یک پریتت خوب بگیرید.

نکته اینجاست که شما  باید مقدار کافی حافظه در  اختیار داشته باشید.


[ دوشنبه 92/8/6 ] [ 10:0 صبح ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

حقیر فقیر سراپا تقصیر کمتر از قطمیر، عکاسی را با دوربین 110 آغاز و بعد با دوربین زنیط 122 روسی و بعد موبایل و دوربین دیجیتال ادامه دادم و مدتی است که با دوربین ساده ی سونی عکس می گیرم.«هذا بضاعتنا» و خیلی به هنر عکاسی علاقه دارم اما نمی توانم دوربین حرفه ای بخرم(چکار می شه کرد؟) یکی از آرزوها و خواسته های دست چهارم من خرید دوربین است.(دعا کنید سه خواسته ی مهم تر بر آورده بشود).
موضوعات وب
لینک های مفید
آمار وب
Online


بازدید امروز: 22
بازدید دیروز: 17
کل بازدیدها: 501990