User عکاسی با دوربین دیجیتال (قسمت سوم) - فــــــتوبلاگ پیکــــسل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فــــــتوبلاگ پیکــــسل
وبلاگ آموزش عکاسی و نمایش بهترین عکس ها 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
لینک وبلاگهایم
maleki maleki maleki maleki maleki maleki

عکاسی با دوربین دیجیتال (قسمت سوم)

سه پایه مناسب

اگر فردی که برای عکاسی از سه پایه استفاده می کند، در حالیکه  می تواند این عکس را بدون سه پایه بگیرد، بدانید که او یک عکاس حرفه ای است. برای موضوع های عکاسی ثابت و مشخص سه پایه بسیار مفید است.

مشکلی که در استفاده از سه پایه وجود دارد، بزرگ و حجیم بودن آن است و حمل آن باعث دردسر می شود.

برای عکاسان دیجیتال یک خبر خوب وجود دارد و آن اینست که سه پایه های جدیدی که به بازار آمده است، کوچک و کم حجم و سبک است و می توانید آن را در جیب خود بگذارید.

سرگرمی با عکسهای تأخیری

با داشتن سه پایه می توانید از یک خاصیت دیگر دوربین خود استفاده کنید و آن گرفتن عکس بعد یک تأخیر زمانی است که آنرا در دوربین های دیجیتال با «Self timer» نشان می دهند. این تأخیر زمانی 10 ثانیه فرصت می دهد تا یک مشکل قدیمی حل شود و آن حضور عکاس در کادر است.

یک خاصیت دیگر این روش عدم لرزش دوربین در زمان عکس گرفتن است، چون زمانیکه شما دکمه دوربین را فشار می هید دوربین تکان می خورد.

عکاسی از حرکت آب

این عکسها با یک ترکیب مناسب از حرکت آب و تنظیم دوربین به طوریکه شاتر آن برای یک یا دو ثانیه باز بماند، خلق می شود و یک جریان نرم از حرکت آب بوجود می آید که همانند یک تابلوی نقاشی به نظر می رسد. در حالیکه سایر اجزای موجود در عکس عادی و با جزئیات کامل دیده می شوند.

شما به یک سه پایه احتیاج خواهید داشت تا دوربین را در طول مدتی که شاتر باز می ماند ثابت نگه داشته و عکس مات نشود و به همین دلیل بهتر است از خاصیت Self timer استفاده کنید.

راه دیگر، استفاده از یک عینک آفتابی در برابر لنز دوربین است که به دوربین این فرصت را می دهد تا شاتر، مدت بیشتری باز بماند.

نتیجه نهایی

بیشتر دوربین های دیجیتال حتی دوربین هایی که برای استفاده افراد مبتدی و به قیمت ارزان در بازار یافت می شوند تعداد زیادی توابع قابل استفاده دارند. با خرج کمی ابتکار می توانید عکسهایی بگیرید که برای بیننده ها این سؤال را مطرح می کند که:« این عکس با چه دوربینی گرفته شده است؟ »

می توان هر پاسخی به این سؤال داد ولی اکنون شما می دانید که دوربین مسئول عکسهایی که گرفته شده، نیست.


[ جمعه 92/8/10 ] [ 10:0 صبح ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

حقیر فقیر سراپا تقصیر کمتر از قطمیر، عکاسی را با دوربین 110 آغاز و بعد با دوربین زنیط 122 روسی و بعد موبایل و دوربین دیجیتال ادامه دادم و مدتی است که با دوربین ساده ی سونی عکس می گیرم.«هذا بضاعتنا» و خیلی به هنر عکاسی علاقه دارم اما نمی توانم دوربین حرفه ای بخرم(چکار می شه کرد؟) یکی از آرزوها و خواسته های دست چهارم من خرید دوربین است.(دعا کنید سه خواسته ی مهم تر بر آورده بشود).
موضوعات وب
لینک های مفید
آمار وب
Online


بازدید امروز: 84
بازدید دیروز: 62
کل بازدیدها: 502146