User عکاسی با دوربین دیجیتال (قسمت اول) - فــــــتوبلاگ پیکــــسل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فــــــتوبلاگ پیکــــسل
وبلاگ آموزش عکاسی و نمایش بهترین عکس ها 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
لینک وبلاگهایم
maleki maleki maleki maleki maleki maleki

عکاسی با دوربین دیجیتال (قسمت اول)

احتمالاً در مورد دوربین های دیجیتالی که همه کار می کنند، بسیار شنیده اید. فقط کافیست دکمه ای را فشار دهید و به طور اعجاب آوری عکس های زیبایی خلق کنید. آیاهر چه دوربین بهتری داشته باشید عکسهای بهتری نیز خواهید داشت.؟ شاید این گونه نباشد!

حقیقت این است که شما می توانید با یک دوربین ساده و ارزان قیمت، عکسهای زیبایی بگیرید و یا با یک دوربین گران قیمت، عکسهای ضعیفی بگیرید. این دوربین نیست که عکسهای زیبایی می گیرد بلکه عکاس است. با کمی آگاهی و تمایل به انجام تنظیم های لازم در موقعیتهای مختلف می توانید از ساده ترین دوربین ها عکسهای با ارزشی بیرون بکشید.

این مقاله به شما کمک خواهد تا عکسهای زیبایی بگیرید و در عکاسی دیجیتال مانند یک فرد حرفه ای عمل کنید.

1ــ رنگ ها را گرمتر کنید

آیا تا بحال توجه کرده اید که رنگ عکس هایتان سرد و بی روح است؟ مشکل اینجاست که در قسمت تنظیمات دوربین گزینه (default) برای White Balance یا ( W B ) در حالت Auto می باشد که برای اکثر تصویرها مناسب است اما در حالت Auto تصاویر تمایل به رنگ های سرد دارند.


زمانی که از یک منظر در هوای آفتابی عکس می گیرید White Balance را از Auto به Cloudy  تغییر دهید. بله در هوای آفتابی دوربین را روی هوای ابری تنظیم کنید. این تنظیم مانند این است که یک فیلتر گرم مناسب استفاده کنید. این عمل باعث می شود که رنگ های زرد و قرمز غلیظتر به نظر برسند و به اصطلاح عکس شما گرمتر شود. در زیر دو عکس را ملاحظه می کنید شکل 1a در حالت auto و شکل 1b در حالتCloudy گرفته شده است. دو تصویر را مقایسه کنید انتخاب با شماست.  

حتماً این عمل را امتحان کنید و چند عکس در فضای آزاد بگیرید ابتدا در حالت Auto سپس Cloudy و عکسها را در کامپیوتر مقایسه کنید. من حدس می زنم عکسهای گرمتر را ترجیح خواهید داد.

2ــ فیلتر پلارایزر (Polarizer)

اگر می خواهید عکس هایتان واقعاً قوی باشند،از یک فیلتر پلارایزر استفاده کنید. یک پلارایزر فیلتری است که هر عکاسی برای عکاسی در فضای آزاد باید در اختیار داشته باشد. با کاهش تشعشع ها و انعکاسهای ناخواسته، عکسهایی که از فیلتر پلارایزر استفاده می کنند باارزش و دارای رنگهای سیرتری هستند به خصوص تصاویر آسمان.

اگر دوربین شما قابلیت نصب فیلتر را ندارد ناامید نشوید چون حقه ای هست که بنده سالهاست از آن با دوربین معمولی خودم استفاده می کنم، اگر یک عینک دودی با کیفیت خوب دارید شیشه های آنها را بیرون بیاورید و آنها را تا حد امکان نزدیک لنز دوربین قرار دهید سپس در LCD دوربین خود دقت کنید که لبه های شیشه ای عینک در عکس نیفتد. عکس 2a بدون فیلتر گرفته شده است و عکس 2b با فیلتر پلارایزر خود مقایسه کنید و قضاوت کنید.

برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید طوری پشت دوربین قرار بگیرید که آفتاب از شانه سمت راست یا چپ شما بتابد. فیلتر پلارایزر زمانی بهترین نتیجه را خواهد داشت که منبع نور با زاویه 90 درجه بتابد .


[ سه شنبه 92/8/14 ] [ 10:0 صبح ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

حقیر فقیر سراپا تقصیر کمتر از قطمیر، عکاسی را با دوربین 110 آغاز و بعد با دوربین زنیط 122 روسی و بعد موبایل و دوربین دیجیتال ادامه دادم و مدتی است که با دوربین ساده ی سونی عکس می گیرم.«هذا بضاعتنا» و خیلی به هنر عکاسی علاقه دارم اما نمی توانم دوربین حرفه ای بخرم(چکار می شه کرد؟) یکی از آرزوها و خواسته های دست چهارم من خرید دوربین است.(دعا کنید سه خواسته ی مهم تر بر آورده بشود).
موضوعات وب
لینک های مفید
آمار وب
Online


بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 501334