User دلایل اهمیت ترکیب بندی در عکاسی - فــــــتوبلاگ پیکــــسل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فــــــتوبلاگ پیکــــسل
وبلاگ آموزش عکاسی و نمایش بهترین عکس ها 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
لینک وبلاگهایم
maleki maleki maleki maleki maleki maleki

دلایل اهمیت ترکیب بندی در عکاسی
 

عکاسی یکی از اشکال جذاب و مفرح هنر است که افراد زیادی مبادرت به انجام آن می کنند. به دلیل اشکال هنری گسترده ای که در این رشته وجود دارد در هر شات می تواند شامل صحنه های منحصر به فردی باشد. مردم سراسر دنیا نتایج شگفت انگیز پس از عکاسی تحسین می کنند. آیا می دانید چه چیزی باعث می شود عکس ها برجسته و جذاب شوند. این به دلیل ترکیب عکاسی است که هر کس واجد آن است. در حقیقت اگر شما عکسی بگیرید که ترکیب بندی عکاسی در آن وجود نداشته باشد کار بیهوده ای انجام داده اید. شما نمی توانید بدون وجود این عنصر یک عکس کاملا زیبا بگیرید. تکنیک های ترکیب بندی عکاسی زیادی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد اما این خلاقیت و اصلاحات و تغییرات عکاس است که باعث منحصر به فرد شدن نتیجه می شود. برای درک بهتر اهمیت ترکیب عکاسی، در ادامه مزایای آن را بر خواهیم شمرد.

1. باعث جذاب تر شدن عکس می شود



مطمئنا هدف اصلی یک عکاس این است که عکسی که می گیرد برای همه جذاب باشد به گونه ای که بتواند آن را تحسین کرده و از او قدردانی کند. از آنجا که عکاس همیشه می خواهد به عکس هایش توجه شده و بیننده از آن تعریف و تمجید کند، بهترین کار این است که تکنیک های ترکیب بندی عکاسی را مد نظر داشته باشد.

2. برای انتقال یک داستان متقاعد کننده



مطمئنا یک عکس حاوی هزاران حرف است. یک عکس ساده می تواند حاوی یک داستان باشد اما همان عکس می تواند پیچیده شود، اگر عکس را ترکیب کنید. انجام این کار می تواند کمک کند داستان تصویر بهتر شده و به طبع تصویر دراماتیک تر و متقاعد کننده تر خواهد بود. ارزش یک عکس زمانی بیشتر خواهد شد که یک داستان جذاب و منحصر به فرد را به سادگی بازگو کند چون می توانید آن را به خوبی ترکیب کنید.

3. تصویر حرفه ای تر به نظر می رسد



همه عکاسان حرفه ای نیستند اما همه عکاسان تکنیک ها ترکیب عکاسی مختص به خود را دارا هستند. سعی کنید از آن تکنیک ها استفاده کنید بنابراین خواهید توانست عکسی بگیرید که نتیجه آن کاملا حرفه ای به نظر برسد. از آن به بعد شما تشویق خواهید شد مهارت های و تجارب عکاسی خود را در تکنیک های مختلف بهبود ببخشید.

4. دارای تعادل است



تعادل برای یک تصویر ارزشمند است. شما باید مطمئن باشید عناصری که در تصویر وجود دارد متعادل به نظر می رسند و بد شکل و ناهموار نیستند. همچنین باید ببینید سوژه و پس زمینه کاملا درون چارچوب قرار دارند، در این صورت یک عکس خوب خواهید داشت. اگر پس زمینه بیش از اندازه بزرگ باشد سوژه شبیه یک نقطه به نظر خواهد رسید و این اصلا خوب نیست.

5. باعث منحصر به فرد شدن عکس می شود



آثار هنری باید در نوع خود منحصر به فرد باشد. عکس های شما منحصر به فرد خواهد شد اگر، تکنیک های ترکیب بندی عکاسی خاصی را به روش خود در آنها اعمال کنید. عکس های مختلف بگیرید و از بین آنها بهترین را انتخاب کنید. به این ترتیب، حتی اگر از همان سوژه توسط عکاسان دیگر مورد استفاده کقرار گیرد، به دلیل اعمال تکنیک های ترکیب مختلف، هر یک از عکس زیبایی و جذابیت خاص خود را خواهد داشت و در نوع خود تک خواهد بود.

6. شخصیت را نشان می دهد



ترکیب عکس می تواند حس شخصیت را منتقل کند. عکس می تواند شخصیت شما را نشان دهد و همچنین بیانگر هدف خود عکس باشد. جدا از بیان داستان ورای خود، همچنین به بیننده می گوید چه کسی عکس را گرفته است.

7. روح و زندگی بیشتری به عکس می بخشد



با به کار بردن ترکیب مناس تصویر، می توانید به آن روح و زندگی ببخشید مخصوصا اگر سوژه عکس اشیاء بی جان باشند. مطمئن شوید تصویر به درستی ترکیب شده که در این صورت عکس شما زنده تر خواهد شد. عکس هایی از این قبیل توجه و تشکر بیشتری را به خود جلب می کنند.

8. اجازه می دهد عکس برجسته تر به نظر برسد



با وجود میلیون ها عکسی که از طریق اینترنت در اختیار کاربران قرار می گیرد، اما هنوز این چالش وجود دارد که چگونه می توان توجه بینندگان را به عکس جلب کرد. شما می توانید برای دست یابی به این هدف از ترکیب تصاویر استفاده کنید. به همین دلیل، ترکیب هر عکس اهمیت زیادی پیدا می کند در نتیجه نتیجه ای که به دست می آید در میان سایر عکس ها برجسته تر به نظر می رسد.

9. به شما اجازه می دهد احساسات درونی سوژه را به تصویر بکشید



مهم نیست سوژه چیست، شما مطمئنا می توانید ذات و جوهره یا احساسات درونی حقیقی آن را به تصویر بکشید، تنها اگر آن را ترکیب کنید. اگر عکس بگیرید و آن را ترکیب نکنید تصویر شما در رده تصاویر آماتور و بچگانه قرار می گیرد. بنابراین با ترکیب تصویر به سوژه خود معنای عمیق تری ببخشید.

10. موجب حیرت بیننده می شود 
اگر بتوانید ذات و جوهره یا حس درونی سوژه را شکار کنید، داستانی را منتقل کرده اید و باعث جذاب تر شدن تصویر خواهید شد، برای اطمینان، همچنین قادر خواهید بود بینندگان را دچار وحشت و حیرت کنید. اینکه عکاس چطور توانسته احساسات سوژه را به تصویر بکشد باعث برانگیخته شدن احساسات بینندگان خواهد شد.


persiangfx.com


[ جمعه 92/5/11 ] [ 4:35 صبح ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

حقیر فقیر سراپا تقصیر کمتر از قطمیر، عکاسی را با دوربین 110 آغاز و بعد با دوربین زنیط 122 روسی و بعد موبایل و دوربین دیجیتال ادامه دادم و مدتی است که با دوربین ساده ی سونی عکس می گیرم.«هذا بضاعتنا» و خیلی به هنر عکاسی علاقه دارم اما نمی توانم دوربین حرفه ای بخرم(چکار می شه کرد؟) یکی از آرزوها و خواسته های دست چهارم من خرید دوربین است.(دعا کنید سه خواسته ی مهم تر بر آورده بشود).
موضوعات وب
لینک های مفید
آمار وب
Online


بازدید امروز: 44
بازدید دیروز: 39
کل بازدیدها: 501394