User آیا شما واقعا به یک دوربین DSLR نیاز دارید؟ - فــــــتوبلاگ پیکــــسل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فــــــتوبلاگ پیکــــسل
وبلاگ آموزش عکاسی و نمایش بهترین عکس ها 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
لینک وبلاگهایم
maleki maleki maleki maleki maleki maleki

آیا شما واقعا به یک دوربین DSLR نیاز دارید؟


mm
 

اغلب ما انسانها از عکاسی لذت می‌بریم و معمولا سوژه‌های عکسهایمان را اعضای خانواده و طبیعت و یا حیوانات خانگیمان تشکیل می‌دهند. ولی خب وقتی کیفیت این عکسها را مثلا با عکسهای National Geographic مقایسه می‌کنید می‌بینید که این کجا و آنها کجا!

اینجاست که تصمیم می‌گیرید از شر دوربین کامپکت لنزثابت خود خلاص شوید و قدم در وادی حرفه‌ای‌ها بگذارید. ولی قبل از این مهم، این مطلب را تا انتها بخوانید و سپس تصمیم نهایی خود را بگیرید.

اولین چیزی که در خرید یک دوربین حرفه‌ای جدید باید به آن توجه داشته باشید جیب مبارک است. با قیمت حال حاضر دلار در بازار ایران فکر کنم ارزان‌ترین نوع دوربین حرفه‌ای که بشود اسمش را برد و آبروداری کند، قیمتی بالای 900 هزار تومان داشته باشد و این می‌تواند برای شمایی که گاه‌گداری هوس عکاسی به سرتان می‌زند خیلی گران تمام شود. تازه این اول راه است! وقتی شما یک دوربین با لنز قابل تعویض می‌خرید وسوسه خرید لنز شما را دمی آسوده نمی‌”گذارد! در زمان نگارش این مطلب قیمت یک لنز Canon EF 55-250mm IS حدود 430 هزار تومان است که این خود قیمت یک دوربین کامپکت میانه است!

در اینجا به چند نکته اشاره می‌کنم تا بهتر متوجه شوید:

  1. کنترل بیشتر یعنی توان انجام کار بهتر. دوربین‌های حرفه‌ای معمولا تمام تنظیماتی که عکاس می‌خواهد مانند تنظیم ISO، تنظیم دیافراگم و… را دم دست و خارج از منوهای تودرتو قرار می‌دهند. کاری که در دوربین‌های کامپکت عکس آن عمل می‌شود.20120907 1020202 grandmothe 100003962 large آیا شما واقعا به یک دوربین DSLR نیاز دارید؟
  2. عکس تار و یا دارای تکان چیزی است که در دوربین‌های سطح بالا کمتر دیده می‌شود و این به واسطه عمق کمتر میدان در این دوربین‌ها نسبت به دوربین‌های کامکپت است گرچه شاید در دوربین‌های معمولی دارای سنسور بزرگتر باشند. دوربین‌های معمولی برای برطرف کردن این مشکل دارای لرزشگیر اتوماتیک هستند که تا اندازه‌ای می‌تواند جلوی تارشدن عکس را بگیرد. بدنه‌های DSLT/DSLR از سونی و پنتاکس دارای لرزشگیر هستند ولی به طور مثال در Canon و Nikon اینگونه نیست و لرزشگیر این دوربین‌ها در برخی از لنزهای آنها قرار دارد که در هنگام خرید باید به آن دقت کنید.
  3. دوربین با لنز قابل تعویض یعنی احتمال وجود گردوخاک بر روی سنسور که اگر این مورد را رعایت ننمایید تاثیر مهمی در خروجی عکسهای شما دارد. بیان یک نکته کوچک در اینجا خالی از لطف نیست. گاهی وقتا شاید لنز در یک دوربین سطح بالای کامپکت خیلی بهتر از یک لنز در دوربینهای سطح پایین DSLR باشد. در نظر داشتن این نکته در هنگام خرید دوربین جدید می‌تواند کمک خوبی باشد مخصوصا برای کسانی که در آینده قصد تعویض لنز دوربین را ندارند و همانگونه که پیشتر هم گفتم شاید خرید یک لنز برای دوربین حرفه‌ای به قیمت یک دوربین سطح متوسط کامپکت برایتان آب بخورد.20120727 00038 do 100003961 large آیا شما واقعا به یک دوربین DSLR نیاز دارید؟
  4. همیشه باور داشته باشید که یک دوربین کامپکت خیلی راحتتر از یک دوربین DSLR با یک لنز 350 میلیمتری در جیب شما جای میگیرد و قابل حمل‌تر است! اگر شما از آن دسته از افراد هستید که دائم سفر میکنید و یا عکاسی را فقط از روی هوس انجام می‌دهید مطمئن باشید که بعد از خرید یک دوربین حرفه‌ای و تهیه لنزهای حرفه‌ای‌تر، دیری نخواهد گذشت که آنرا بازنشست کنید و سراغ همان دوربین‌های کامپکت جمع و جور را بگیرید!
  5. در یک دوربین حرفه‌ای، لازم نیست که شما با تمام دکمه‌های آن کار کنید و یا حداقل طرز کار با آن را یاد بگیرید. شما می‌توانید دوربین را همیشه در حالت A و یا P قرار دهید و از شر تنظیمات گیج کننده خلاص شوید. در مورد لنز هم اگر از نشستن گرد و خاک بر روس سنسور دلخور می‌شوید می‌توانید یک لنز سوپر زوم(مثل 250-18 mm) تهیه نمایید و تا آخر هم آنرا باز نکنید.
  6. شاید شما یک فرد حرفه‌ای باشید که از راه عکاسی امرار معاش می‌نمایید. پس برای شما داشتن یک ابزار خوب مانند یک درآمد بهتر است. در تهیه یک ابزار خوب هیچوقت خساست به خرج ندهید! اما اگر همانطور هم که در ابتدا گفتم شما هم از آن دسته افرادی هستید که فقط در تعطیلات و یا هنگام عکاسی از فرزندانتان دست به دوربین می‌شوید مورد بالا را توصیه نمی‌کنم.

همانطور که هیچ وقت یک مایکروفر 500 هزار تومانی شما را به یک آشپز درجه یک تبدیل نمی‌کند، یک دوربین گرانقیمت هم از شما عکاس حرفه‌ای نمی‌سازد. شما اگر نتوانید با دوربین‌های سطح معمولی مثل Panasonic LX, Canon G12 یا مثلا یک درجه بالاتر Sony RX100 عکس خوبی بگیرید، مطمئن باشید با یک دوربین فوق حرفه‌ای هم نخواهید توانست. از این لحاظ مطمئن باشید.

در پایان باید بگویم که شما اگر واقعا میخواهید عکسهای بهتری بگیرید می‌توانید به کتابهایی که در این مورد به چاپ رسیده و یا سایتهایی که پر است از اینگونه مطالب سری بزنید. حتی می‌توانید مقصد بعدی سفر خود را به یک جای سرسبز عوض کنید و آنوقت است که استعداد نهفته خود را در عکاسی می‌یابید.

pixone.ir

منبع:TechHive

 


[ جمعه 92/5/11 ] [ 10:40 عصر ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

حقیر فقیر سراپا تقصیر کمتر از قطمیر، عکاسی را با دوربین 110 آغاز و بعد با دوربین زنیط 122 روسی و بعد موبایل و دوربین دیجیتال ادامه دادم و مدتی است که با دوربین ساده ی سونی عکس می گیرم.«هذا بضاعتنا» و خیلی به هنر عکاسی علاقه دارم اما نمی توانم دوربین حرفه ای بخرم(چکار می شه کرد؟) یکی از آرزوها و خواسته های دست چهارم من خرید دوربین است.(دعا کنید سه خواسته ی مهم تر بر آورده بشود).
موضوعات وب
لینک های مفید
آمار وب
Online


بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 501327