User عکس پانوراما چیست؟ - فــــــتوبلاگ پیکــــسل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فــــــتوبلاگ پیکــــسل
وبلاگ آموزش عکاسی و نمایش بهترین عکس ها 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
لینک وبلاگهایم
maleki maleki maleki maleki maleki maleki

عکس پانوراما چیست و چگونه می توانید با iPhone/iPod خود عکس پانوراما بیاندازید

عکس پانوراما چیست و چگونه می توانید با iPhone/iPod خود عکس پانوراما بیاندازید

پانوراما به منظره ای گفته می شود که زاویه دید گسترده ای داشته باشد. این منظره می تواند در یک عکس ، نقاشی، فیلم ویدئویی و .. نمایش داده شود. شما نمی توانید بدون استفاده از نرم افزار و سخت افزارهای خاص یا دوربین های مخصوص عکس پانوراما بیاندازید. ولی در ادامه ما قصد داریم در مورد این تکنیک بیشتر توضیح داده و نحوه گرفتن عکس پانوراما با دوربین iPhone یا iPod را به شما آموزش دهیم.

کلمه پانوراما در اصل توسط نقاش ایرلندی Robert Barker ابداع شد. این نقاش از این کلمه برای نشان دادن نقاشی های پانورامایی که از Edinburg مرکز اسکاتلند گرفته بود استفاده می کرد. تصویر زیر نمایی از Edinburg قدیم به صورت پانوراما است و می توان حدس زد نقاشی های پانورامای Barker از همین منظره ها اقتباس شده است.

البته در گذشته عکس های پانوراما هم انداخته می شد. ولی این عکس ها در واقع با چسباندن چند عکس به یکدیگر ساخته می شدند. عکس زیر یک پانورامای قدیمی از موسکو است که با چسباندن و کنار هم قرار دادن سه عکس عادی، ساخته شده است. با کلیک کردن روی این عکس می توانید آن را در سایز بزرگ مشاهده کنید.

moscow_panorama_small

عکاسی پانوراما امروزه به عنوان یک تکنیک در عکاسی شناخته شده که توسط آن شما می توانید عکس یک محیط یا منظره وسیع را بدون اینکه خیلی از سوژه مورد نظرتان فاصله داشته باشید، بگیرید. در واقع در عکس پانوراما محیط بسیار وسیعی می تواند در عکس شما گنجانده شود. به طور مثال شما در عکس پانوراما می توانید تصویر شرق تا غرب منظره شهر را مشاهده کنید. عکس های پانوراما را می توانید به صورت افقی، عمودی یا 360 درجه بیاندازید.

چگونه با گوشی iPhone یا iPod خود عکس پانوراما بگیریم؟

برای داشتن عکس پانوراما باید ابتدا برنامه Panoramatic را از لینک زیر دانلود کرده و روی Apple خود نصب کنید.

لینک دانلود Panoramatic App

همانطور که می دانید قبل از نصب این App ، باید دستگاه خود را Jailbreak کنید. آموزش Jailbreak کردن گوشی را می توانید در این لینک مشاهده کنید :آموزش Jailbreak دستگاه Apple

بعد از باز کردن App برای گرفتن عکس به صورت افقی گزینه LandScape را انتخاب کنید. در این حالت دوربین Apple شما فعال می شود.

panorama-learn-iphone-45

بعد از گرفتن اولین عکس، نیمی از آن را در سمت چپ تصویر مشاهده می کنید.

panorama-learn-iphone-1

اکنون باید عکس دوم را بگیرید. ولی نیمی از تصویر قبل در سمت چپ تصویر باقی مانده است. بنابراین عکس بعدی را باید به گونه ای بیاندازید که تصویر باقی مانده تا حدی منطبق بر قسمتی از تصویری باشد که از آن عکس می گیرید(مانند آنچه در بالا مشاهده می کنید).شما به همین منوال می توانید چندین عکس در کنار هم بگیرید و دوربین گوشی شما این عکس ها را به یکدیگر متصل می کند. پس از اینکه عکس های مورد نیاز خود را در راستای افقی و پشت سر هم گرفتید، دکمه Done را بزنید.

در صفحه بعد گزینه Finish را انتخاب کنید و در قسمت بعد Render را فشار دهید. این مرحله کمی زمان بر است. سپس عکس پانورامای شما ساخته می شود و می توانید با جابه جایی به صورت افقی عکس خود را مشاهده کنید. اگر می خواهید کیفیت عکس شما بیشتر باشد در قسمت Output Quality گزینه Best را انتخاب کنید.

panorama-learn-iphone-3

بعد از اینکه عکس شما ساخته شد، برای Save کردن عکس خود، یک بار روی آن کلیک کنید، در گوشه پایین سمت چپ گزینه ای است که با انتخاب آن عبارت Copy to Photo Album برای شما ظاهر می شود.

عکس پانورامای زیر توسط گوشی iPhone گرفته شده است. البته ابعاد عکس برای قرار گرفتن در سایت کوچک شده و عکس شما در ابعاد بزرگتر گرفته خواهد شد.

panorama-learn-iphone-55

 

منبع: Zoomit 


[ سه شنبه 92/5/22 ] [ 11:14 عصر ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

حقیر فقیر سراپا تقصیر کمتر از قطمیر، عکاسی را با دوربین 110 آغاز و بعد با دوربین زنیط 122 روسی و بعد موبایل و دوربین دیجیتال ادامه دادم و مدتی است که با دوربین ساده ی سونی عکس می گیرم.«هذا بضاعتنا» و خیلی به هنر عکاسی علاقه دارم اما نمی توانم دوربین حرفه ای بخرم(چکار می شه کرد؟) یکی از آرزوها و خواسته های دست چهارم من خرید دوربین است.(دعا کنید سه خواسته ی مهم تر بر آورده بشود).
موضوعات وب
لینک های مفید
آمار وب
Online


بازدید امروز: 36
بازدید دیروز: 39
کل بازدیدها: 501386