User آموزش عکاسی حرفه ای - فــــــتوبلاگ پیکــــسل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فــــــتوبلاگ پیکــــسل
وبلاگ آموزش عکاسی و نمایش بهترین عکس ها 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
لینک وبلاگهایم
maleki maleki maleki maleki maleki maleki

ثابت نگه داشتن دوربین برای عکاسی در نور کم

همانطور که می دانید وقتیکه نور کافی نیست و فلاش جوابگو نیست، نویز تصویر دیجیتالی که با یک دوربین دیجیتال گرفته می شود،  زیاد شود. در این حالت چون لنز دوربین مدت بیشتری باز می ماند لرزشهای دست شما می تواند باعث تار شدن و کاهش کیفیت عکس شما شود. در این شرایط با رعایت نکات ساده ای می توانید عکسهای بهتری بگیرید.

ــ یاد بگیرید دوربین را ثابت تر از گذشته در دست بگیرید و سعی کنید از لنز برای زوم اپتیکال استفاده نکنید.

ــ برای اینکه دوربین را بدون حرکت نگه دارید. ته دوربین را بر روی کف دست چپ خود نگه دارید و انگشتان خود را در جلوی دوربین و دور لنز قرار دهید. کف دست شما به عنوان سکو و پایه دوربین است و هیچ فاصله ای نباید بین ته دوربین و کف دست شما قرار داشته باشد.

ممکن است مشکل به نظر بیاید ولی با کمی تمرین متوجه می شوید که بهترین روش است.

ــ یک نفس عمیق بکشید و اجازه دهید نصف هوای دم خارج شود.

ــ پاهای شما باید به اندازه عرض شانه باز شوند.

ــ اگر به اندازه کافی وقت دارید دوربین را بر روی سه پایه قرار داده و از حالت تأخیری آن استفاده کنید.

اطااعات بیشتر برای اینکه در نور کم عکس بگیرید.

دست راست شما که سمت راست دوربین را می گیرد، جهت دوربین را مشخص می کند و کنترل حرکت بدنه دوربین را در دست دارد.

دوربین را در برابر چشمانتان قرار دهید. آرنجتان را بوسیله پهلوی خود ثابت نگه دارید. دوربین را به سمت عقب بکشید به گونه ای که پیشانی شما  دوربین را لمس کند.

زمانیکه آماده اید عکس بگیرید یک نفس بکشید نصف هوا را بیرون دهید و بقیه را در سینه حبس کنید. در این لحظه بدن بیشترین تکانی که می خورد به سمت جلو و عقب است سعی کنید آنرا کنترل کنید.

اکنون شما آماده هستید. از همه انگشتان دست را استفاده کنید و به دوربین و دکمه آن فشار وارد کنید البته به آرامی. با چند بار تمرین مهارت شما زیاد می شود. پس در روشنایی روز سعی کنید این تمرینات را انجام دهید تا در نور کم بدرد شما بخورد.


[ چهارشنبه 92/7/10 ] [ 10:0 صبح ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]

لیترو؛ زمزمه‌های یک انقلاب فنی تازه در «عکاسی»

  کاش می‌شد اول عکس بگیریم، بعد فوکوس کنیم! بدون شک کم نیستند عکاسانی که در طول دوران کاری و حرفه‌ای خود آرزو کرده‌اند کاش از چنین توانایی و امکانی برخوردار بودند. بعنوان عکاس بارها شده که از صحنه‌ای غیرقابل تکرار عکسی گرفته‌ایم و بعد در خانه و هنگام تماشای آن در سایز بزرگتر و روی مانیتور متوجه شده‌ایم که نقطه‌ی فوکوس را به درستی تعیین نکرده‌ایم و در نتیجه سوژه‌ی اصلی ما در عکس به درستی فوکوس نشده است و شی دیگری که اهمیت کمتری داشته وضوح صد درصد پیدا کرده یا اینکه  اصلا در اثر کم‌دقتی عکس‌مان به اصطلاح تار شده و وضوح کاملی ندارد. حالا به نظر می‌رسد شرکتی در کالیفرنیا به فناوری تازه‌ای دست یافته که می‌تواند این آرزوی دیرینه‌ی عکاسان را جامه‌ی عمل بپوشاند. 

  شرکت آمریکایی «لیترو»[1] چندی پیش اعلام کرد که به فناوری جایگزینی برای حسگرهای[2] کنونی دوربین‌های دیجیتال دست یافته است که به عکاس این امکان را می‌دهد که نقطه‌ی فوکوس و محلی در عکس را که دارای وضوح صد درصد است پس از «عکاسی» و به کمک نرم‌افزاری کامپیوتری تغییر دهد. به گفته‌ی مدیران این شرکت دوربین‌های مجهز به این فناوری، که «عکاسی میدان نوری»[3] نامگذاری شده است، به دلیل برخورداری از حسگری ویژه می‌توانند داده‌های روشنتر و کاملتری را از صحنه‌ا‌ی که «عکاسی» در آن انجام می‌شود نسبت به دوربین‌های کنونی ثبت و ضبط کنند. 

  فناوری «میدان نوری» نخستین بار 5 سال پیش توسط دکتر رن نگ[4]، در دانشگاه استنفورد آمریکا[5] و به عنوان رساله‌‌ی دکترای وی در رشته‌ی علوم کامپیوتری ارائه شد.  دکتر نگ پیش از ارائه، بیش از 6 سال روی این موضوع تحقیق و پژوهش کرده بود و این رساله پس از عمومی شدن، تحسین بسیاری از دانشمندان را در پی داشت و حتی در سال 2007 جایزه‌ی علمی معتبر ACM را نیز برای وی به ارمغان آورد. [6]
ادامه مطلب...
[ یکشنبه 92/7/7 ] [ 10:0 صبح ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]

حداکثر استفاده از باتری دوربین دیجیتال

به خاطر داشته باشید که چه باتری های قابل شارژ و چه باتریهای معمولی، عمر محدود دارند. هیچ چیز بدتر از این نیست که یک عکس یا یک صحنه خوب را به خاطر تمام شدن باتری از دست بدهید.

خصوصیات باتریهای مختلف با یکدیگر متفاوت است و همینطور خصوصیات دوربین های دیجیتال با یکدیگر متفاوت است و مصرف باتری آنها هم یکسان نیست. و همینطور قسمتهای مختلف دوربین دیجیتال مصرف گوناگون دارند و بعضی از این قسمتها انرژی بیشتری مصرف می کنند.

قسمتهایی از دوربین که انرژی بیشتری مصرف می کنند عبارتند از: صفحه LCD، فلاش و موتوری که اجزای مکانیکی دوربین مانند مکانیزم زوم را به حرکت در می آورد. دوربین های دیجیتال به شما اجازه می دهند تا عکس گرفته شده را روی صفحه LCD ببینید یا می توانید به جای اینکه صفحه را از طریق چشمی ببینید آنرا از صفحه LCD ببینید و از آن صفحه عکس بگیرید. یک صفحه LCD نسبتاً انرژی زیادی مصرف می کند. به این دلیل است که اگر مدتی دورین دیجیتال را بدون استفاده نگه دارید به صورت خودکار LCD آن خاموش می شود، تا در مصرف باتری صرفه جویی کند. زمانیکه مشغول انجام تنظیمات دوربین دیجیتال خود هستید زمان خاموش شدن صفحه LCD را روی کمترین زمان قرار دهید.

در این جا چند نکته برای افزایش کارایی باتری ذکر می شود، بلکه کمکی باشد تا حداکثر استفاده را از قدرت باتری دوربین خود ببرید.

ــ LCD را خاموش کنید و از چشمی استفاده کنید، فقط زمانی از LCD استفاده کنید که نمی توانید از چشمی استفاده کنید. بنابراین هنگام خرید دوربین باید توجه کنید که دوربین مرد نظر شما دارای چشمی هست یا خیر؟

ــ سعی کنید تا جاییکه امکان دارد از نگاه کردن به عکسها از صفحه LCD خودداری کنید.

ــ از زوم کردن مداوم وقتی لزومی ندارد خودداری کنید هر بار که عمل زوم را انجام می دهید در ححال مصرف انرژی هستید. دوربین هایی که دارای ززوم اپتیکال هستند انرژی زیادی در حین زوم کردن مصرف می کنند. البته نیمی توان اصلاً  از زوم استفاده نکرد ولی می توان از زوم بی مورد جلوگیری کرد. در اکثر دوربین های دیجیتال دکمه ای که برای گرفتن عکس وجود دارد دو مرحله ای است با فشار اول و نگه داشتن آن (مرحله اول) دوربین بر روی صحنه عکاسی زوم می کند و در این وضعیت باقی می ماند تا فشار بیشتری بر روی دکمه وارد شود و عکس گرفته شود. با نگه داشتن زیاد دکمه در مرحله اول انرژی زیادی تلف می شود.

ــ هر از چند گاهی  باتری را شارژ کنید. باتریها به مرور انرژی خود را از دست می دهند. حتی زمانیکه استفاده نمی شوند حال اگر حرفه شما عکاسی است پس بهتر است که باتری  باتریهای شما همیشه شارژ باشند پیشنهاد بنده روزی یکبار اگر هر روز عکاسی می کنید است.

ــ مصرف باتری را حدس بزنید. اگر قرار است از یک صحنه فقط چند عکس در نور روز بگیری احتیاج به باتری زیادی ندارید ولی اگر قرار است در طول روز عکاسی کنید و به فلاش هم احتیاج دارید بهتر است از قبل فکری برای باتریهای خود کرده باشید.

ــ زمانیکه از فلاش دوربین دیجیتال را خاموش می کنید کمی ISO دوربین را بالاتر ببرید یا حساسیت آن را به نور بیشتر کنید. توجه داشته باشید که هر چه ISO بیشتری داشته باشید فایل دیجیتال مناسبتری خواهید داشت.

مواظب باتری های قلیایی (معمولی) یا باتریهای NICAD یا NIMH باشید. این باتریها کاملاً سمی هستند بنابراین یک برنامه صحیح برای دور ریخت آنها داشته باشید.


[ یکشنبه 92/6/31 ] [ 1:0 عصر ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]

عکاسی دیجیتال از نور تا رم

فرآیند عکاسی دیجیتال عبارتست از ثبت اثر نور بوسیله دوربین عکاسی تا تصویر مورد نظرحاصل شود. حال این عکس باید به گونه ای در دوربین نگهداری شود تا بتوان در آینده از آن استفاده کرد. این عمل بوسیله سنسورهای تصویری دوربین، کامپیوتر پروسس تصویر و رم انجام می گیرد.

در دوربین های آنالوگ قدیمی یک فیلم شیمیایی وجود داشت که در هنگام عکاسی نسبت به انرژی نور واکنش نشان می داد. تا تصویر نهایی را باظاهر کردن فیلم بدست آورد. ولی در دوربین های دیجیتال امروزی اینگونه نیست.

در دوربین های دیجیتال نورها بر روی یک تکه فیلم جمع آوری نمی شوند، بلکه آنچه از لنز می گذرد به سنسورهای حساس به نور برخورد می کند این سنسورها  انرژی نور را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند.

ادامه مطلب...

[ شنبه 92/6/30 ] [ 1:0 عصر ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]

آشنایی با ISO و حساسیت بالا

عکاسی با ISO بالا به شما کمک می کند در نور کم تا حد ممکن از تار شدن تصویر جلوگیری کنید. این خاصیت معمولاً به شما اجازه می دهد بدون فلاش عکس هایی بگیرید که طبیعی تر به نظر می رسند.

اگرچه در دوربین ههای دیجیتال معمولی که سنسورهای کوچکی دارند. با افزایش ISO از 100 کیفیت تصویر هم افت می کند. حقیقت این است که هر چه ISO بیشتر باشد نویز تصویر هم بیشتر است.

همانطور که ذکر شد با چند استثنا فقط دوربین هایDigital Single Reflex) DSR) با ISO بالا می توانند عکس های واضحی بگیرند.

بهینه سازی سنسورها

کارخانه های سازنده در حال انجام بهینه سازی هایی بر روی سنسورها هستند. یکی از این کمپانی هاFojifilm است که با تولید سنسورهای Super CCD به موفقیت هایی در این زمینه دست پیدا کرده است. البته همه دوربینهای ساخت کمپانی Fojifilm دارای این تکنولوژی نیستند. سنسورهای Super CCD نور بیشتری را با نویز الکتریکی کمتر می بینند. به طوریکه عکس های با ISO 400 شفافتر می شوند. و حتی عکس هایی که با 800ــ ISO با این دوربین ها گرفته شده اند قابل قبول و قابل استفاده هستند. و عکس هایی که 1600ــISO گرفته شده اند دارای نویز هستند ولی جزئیات کمی از تصویر از بین می رود.

مشکلات استفاده از مود حساسیت بالا

بعضی از دوربینهای یک مود برای حساسیت بالا دارند که در نور کم فعال می شود. این مود یا وضعیت با توجه به نور به طور اتومات ISO بالاتر را انتخاب می کنند. در بعضی از دوربین های دیجیتال زمانیکه ISO بالا را انتخاب می کنید به طور اتومات رزولوشن عکس را کاهش می دهد. مثلاً اگر دوربین شما 6 مگاپیکسل باشد با ISO بالا ممکن است رزولوشن عکس 3 مگاپیکسل شود.

کاهش نویز و ISO بالا

دوربین های دیجیتال برای اصلاح نویز از یک نرم افزار کاهش نویز یا Noise Reduction استفاده می کنند. ولی این خاصیت می تواند کمی تصویر را تار کند. به این ترتیب شما جزئیات ریز عکس را از دست می دهید و لکه های رنگی در تصویر شما ظاهر می شود. هر چه ISO را بالاتر ببرید سیستم کاهش نویز فعالتر می شود و در نتیجه لکه های بیشتر و جزئیات کمتر در عکس خواهید داشت.

حال چگونه از ISO بالا استفاده کنم.

اگر دوربین دیجیتالی دارید که به راحتی می توان آنرا ثابت نگه داشت تا حد امکان از ISO بالا استفاده نکنید. برای یک عکس مهم که باید در نور کم گرفته شود از ISO پایین و سه پایه برای دوربین خود استفاده کنید.

زمانیکه در نور کم عکاسی می کنید بهتر است ISO را خود انتخاب کنید تا اینکه اجازه دهید دوربین مقدارISO را برای شما انتخاب کند. دوربین خود را با بالاترین ISO ها امتحان کنید، تا بیشترین ISO موررد قبول شما مشخص شود.

مطالب مرتبط:

 


[ جمعه 92/6/29 ] [ 1:0 عصر ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]

حداقل ویژگیهای یک دوربین دیجیتال

حتی اگر شما یک عکاس حرفه ای نباشید، برای عکاسی آماتور احتیاج به دوربینی دارید که دارای حداقل ویژگیهایی باشد. با توجه به اینکه در بازار دوربین های مختلفی با قابلیت های گوناگون یافت می شود انتخاب یک دوربین متناسب با نیاز  کار بدون داشتن یک سری اطلاعات در مورد دوربین های دیجیتال کار ساده ای نیست. در اینجا سعی شده است. کمترین امکاناتی که برای عکاسی دیجیتال لازم است را خدمتتان ارائه کنیم. البته شما می توانید با توجه به نیاز خود در هر مورد از قابلیت های بالاتری استفاده کنید.

ــ مگا پیکسل: که به رزولوشن یا کیفیت عکس شما از نظر جزئیات بستگی دارد و باید به اندازه ای باشد که برای پرینت عکس کافی باشد. اگر به این عامل توجه نشود نمی توانید از عکسهای با ابعاد بزرگ پرینت بگیرید یا قسمتی از عکس را پرینت بگیرید. حداقل مگاپیکسل برای هر پرینت با کیفیت و ابعاد بزرگ 6 مگاپیکسل است که البته این ویژگی در دوربینهای امروزی به سرعت در حال پیشرفت است.

ــ ویژگیهای خودکار (اتومات): از قبیل auto white balance, auto exposure, auto focus

ــ زوم اپتیکال 3xــ 4x: دوربینی که فقط زوم دیجیتال دارد نخرید امروزه اکثر دوربینها زوم اپتیکال دارند. توجه داشته باشید که زوم دیجیتال کاربرد چندانی ندارد.

ــ مانیتور LCD: مانیتور LCD یکی از ملزومات دوربین های دیجیتال امروزی است و این مانیتورها مرتباً در حال بهینه سازی بوده اند ولی هنوز دوربینهایی  هستند که تصویر مانیتور آنها در نور روز قابل رویت نیست. و البته هر چه ابعاد مانیتور LCD بیشتر باشد بهتر می توانید عکس های خود را بررسی کنید و در صورت لزوم عکس مجدد بگیرید.

ــ فشرده سازی (compression): فشرده سازی روشی برای کاهش حجم فایل یک عکس دیجیتال است. دوربین شما باید قابلیت تنظیم کیفیت و فشرده سازی عکسها را داشته باشد.

ــ مودماکرو: برای عکاسی از فاصله کم به این ویژگی احتیاج دارید. از جمله استفاده های آن می توان به عکاسی از گل ها و حشرات و ... اشاره کرد.

ــ فلاش اتومات: در این حالت زمانیکه نور کافی  نیست به طور اتومات فلاش روشن می شود. اگر به عکاسی با فلاش زیاد احتیاج پیدا می کنید بهتر است دوربینی بخرید که فلاش خارجی بر روی آن قابل نصب باشد. یا حداقل بتوان زاویه فلاش را تنظیم کرد. این ویژگی برای عکاسی از فاصله کم بسیار مفید خواهد بود.

ــ لامپ کمکی زوم: عبارت است از یک نور infrared یا قابل دیدن که به دوربین کمک می کند فاصله تا موضوع را تشخیص داده و از تار شدن سوژه در نور کم جلوگیری کند.

ــ حافظه قابل تعویض: دوربین شما باید از حافظه حداقل 1 گیگابایت پشتیبانی کند و حافظه آن در بازار یافت شود.


[ پنج شنبه 92/6/28 ] [ 1:0 عصر ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]

تشخیص چهره در دوربین های دیجیتال

امروزه بیشتر دوربین های دیجیتال دارای قابلیتی هستند به نام تشخیص چهره یا Face recognition. این ویژگی به دوربین کمک می کند تا چهره افراد را در تصویر شناسایی کند و به طور اتومات بر روی چهره فرد زوم کند، قدرت فلاش را تنظیم کند و حتی میزان نور ورودی به دوربین را تنظیم کند تا از تار شدن، درخشندگی زیادی و تیره شدن چهره افراد در تصویر جلوگیری کند. به عبارت دیگر با این تکنولوژی کلیه پارامتر های دوربین به گونه ای تنظیم می شود تا تصویر افراد واضح و شفاف در عکس ظاهر شود.

این تکنولوژی زمانیکه در صحنه عکاسی تعداد زیادی اشیاء مختلف یا افراد زیادی وجود دارد یا زمانیکه فرد دور از دوربین قرار دارد یا زمانیکه شخص در حال حرکت به سمت دوربین است بسیار مفید است. حتی اگر فرد در حال حرکت باشد دوربین بر روی او زوم می کند و میزان نور ورودی را به صورت خودکار تنظیم می کند.

بعضی از دوربین های دیجیتال یک قابلیت ردیابی هم دارند به طوریکه عکاس می تواند اولویت را به یک چهره خاص بدهد. این ویژگی برای عکاسی در اماکن پر ازدحام و شلوغ مانند مدارس و ... بسیار کارآمد است.

روبروی دوربین بایستید.

صورت فرد باید روبروی دوربین قرار گیرد تا سیستم تشخیص چهره بتواند بهتر کار خود را انجام دهد. این سیستم در نور مناسب بهترین کارایی را دارد.

این تکنولوژی پایه سخت افزاری دارد. هر چند از نظر نرم افزاری هم بر روی آن بسیار کار شده است بنابراین معمولاً از زوم دستی و انجام تنظیمات بوسیله عکاس بسیار سریعتر است.

مطالب مرتبط:

 


[ چهارشنبه 92/6/27 ] [ 1:0 عصر ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]

عکاسی از کودکان

از نظر آماری کودکان محبوب ترین سوژه عکاسی در تمام دنیا هستند. آنها جذاب هستند. به همین دلیل عکاس هنگام عکاسی از کودکان احساس راحتی می کند و خلاصه سوژه فوق العاده ای برای عکاسی هستند. فقط باید هنگام عکاسی از کودکان صبور بود و البته باید مهارت هایی را هم کسب کرد. تا بتوان عکس های خوبی گرفت.

نکات عکاسی از کودکان

ــ چشم های بزرگ کودکان باید مورد توجه دقیق عکاس باشد و به اندازه کافی در عکس واضح باشد. با خاموش کردن فلاش دوربین خود از قرمزی چشم ها جلوگیری کنید. سعی کنید از نور طبیعی برای عکاسی از کودکان استفاده کنید. البته اگر نور کافی در اختیار ندارید. ولی اگر نور کافی نیست می توانید بعداً مشکل قرمزی چشم ها را در کامپیوتر خود با کمک نرم افزارهای گرافیکی حل کنید.

ــ کودکان غیر قابل پیش بینی اند و تمایل به حرکت و جنب و جوش دارند که این حرکت ها سبب تار شدن سوژه عکاسی که همان کودک است می شود از ISO با سرعت بالا و aperture بالا (حداکثر گشادی لنز) استفاده کنید تا در کمترین زمان ممکن عکس خود را بگیرید. همین طور باید تعداد زیادی عکس بگیرید تا بهترین را انتخاب کنید. این هم به لطف دوربین های دیجیتال امکان پذیر است چون دیگر با هر عکس یک فیلم حرام نمی کنید.

ــ پشت زمینه را ساده نگه دارید. چون معمولاً کودکان در محیطی پر از اسباب بازی و اسباب و وسایل هستند معمولاً پشت زمینه بیشتر از خود عکس جلب توجه می کند. و در اغلب موارد در عکاسی از کودک محیط اطراف اصلاً مهم نیستند و فقط از زیبایی عکس می کاهند. به کودک خود نزدیک شوید و تا حد امکان زوم کنید. اگر از لنز واید استفاده می کنید فاصله خود را با کودک حفظ کنید مگر اینکه بخواهید یک عکس خنده دار یا ... بگیرید. لباسهای رنگارنگ و پر نقش نگار توجه را از صورت کودک به جاهای قسمتهای دیگر عکس جلب می کنند. برای گرفتن بهترین عکس از نور معمولی و لباسهایی با رنگ محدود استفاده کنید.

ــ سعی کنید طیف رنگ های موجود در عکس را کاهش دهید.

ــ بهترین لحظات برای عکاسی در کسری از ثانیه از دست می روند همیشه دوربین خود را آماده نگه دارید.

ــ شاید عکس هایی که شما از کودک خود می گیرید، برایتان جالب باشد ولی برای دیگران این گونه نباشد. بنابراین سعی کنید در شرایط غیر عادی و غیر معمول از کودک عکس بگیرید.

متفاوت باشید.

در اینجا به چیزهایی که منجر به یک عکس غیر معمول و جالب از کودک می شود به اختصار اشاره می شود:

ــ کل اندام کودک را در عکس نمایش ندهید مثلاً یک پا یا یک دست را می توانید خارج از کادر عکس بیندازید. این سبب می شود که بیننده در ناخودآگاه خود بدنبال آن عضو غایب بگردد؟!

ــ به جای عکس گرفتن از کودک از اسباب بازی های رنگ وا رنگ کودک عکس بگیرید.

ــ عکس را از دید یک بزرگسال نگیرید بلکه از دید یک خردسال عکس بگیرید.

ــ از کودکان در شرایط نامتعارف عکس بگیرید.

ــ از کودکان در شرایطی که به خود قیافه بزرگسالان را می گیرند عکس بگیرید.

ــ از آینه ها استفاده کنید، عکاسی از کودک در حالیکه روی یک آینه چهار دست و پا کردن یا خزیدن تجربه جالبی است. البته اگر آنقدر خوش شانس هستید که می توانید از دو قلوها و چند قلوها عکس بگیرید کمتر به آینه احتیاج پیدا می کنید.

ــ تار کردن پشت زمینه در مورد کودکان نتیجه خوبی می دهد. برای این منظور از لنز بلند و aperture بالا استفاده کنید تا پشت زمینه را تار کنید بعد از گرفتن عکس می توانید از فیلترهای Blur برای مات کردن پشت زمینه استفاده کنید.

ــ کودکان از قرار گرفتن در جاهای عجیب و غریب احساس خوبی دارند و رفتارهای جالبی از خود نشان می دهند.

ــ لوازم حتی لوازم شخصی معمولی می توانند نتیجه جالبی در عکس کودک داشته باشند مثلاً کفش ها یا عینک بزرگسال یا لباس بزرگی که تن کودک می کنید در عکس جالب خواهد بود.

ــ سعی کنید از زوایای مختلف عکس بگیرید.

ــ متضاد عمل کنید. یک کودک را کوچک نشان ندهید بکله سعی کنید آن را مانند یک بزرگسال یا حتی یک غول در عکس خود نشان دهید.

ــ برای پشت زمینه عکس از فیلتر motion blur در نرم افزارهای ویرایش تصویر (مانند فتوشاپ) استفاده کنید. تا پشت زمینه منحرف کننده افکار بیننده را تار کنید. ولی صورت و چشمهای کودک باید واضح و شفاف باشند. البته این کار به سادگی و سرعت امکان پذیر نیست.

تفاوت ها را نشان دهید:

ــ نشان دادن ابعاد اجزای بدن کودکان به نسبت دیگران می تواند عکس ها جالبی خلق کند.

ــ غذا خوردن کودکان با کثیف کاری های آنها همیشه جالب است.

ــ پوست خیلی صاف و نازک کودک را در عکس ها نشان دهید.

ــ احساسات شدید کودکان را ثبت کنید. شادی، پریشانی، بداخلاقی، حماقت ها و شیطنت های آنها عکس زیبایی می سازند.

ــ فقط نزدیک نشوید تا جائیکه لنز دوربین شما اجازه می دهد به کودکان نزدیک شوید.

مطالب مرتبط:

 


[ سه شنبه 92/6/26 ] [ 1:0 عصر ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]

عکاسی از ساختمان ها

اگر شما جزو افرادی هستید که برای گذراندن تعطیلات خود به جای رفتن کنار دریا ترجیح می دهید از اماکن تاریخی دیدن کنید، در این صورت احتمالاً گرفتن چند عکس زیبا برایتان خالی از لطف نخواهد بود بخصوص اگر یک ساختمان زیبا یا یک شاهکار هنری در برابر شما باشد. ولی برای عکس گرفتن از هر سوژه ای اصولی وجود دارد که توجه به آنها سبب زیبایی و تاثیر گذاری بیشتر می شود.

لذا در این مقاله از مقالات آموزشی یاد بگیر دات کام می خواهیم در مورد عکاسی از ساختمان ها صحبت کنیم.

نور مناسب

مشکل اساسی در مورد نور اینست که بهترین موقع برای گردش بهترین موقع برای عکاسی نیست. مثلاً هنگام ظهر نه زاویه نور مناسب است و نه ازدحام جمعیت به شما اجازه می دهد عکس دلخواه خود را بگیرید. شاید در این شرایط خرید یک کارت پستال بهترین انتخاب باشد ولی اگر شما هم مانند من از علاقه مندان عکاسی باشید با یک کارت پستال ارضاء نخواهید شد. بنابراین باید در زمان مناسب در محل حاضر شوید.

بهترین زمان برای عکاسی در فضای باز یا صبح زود است یا بعد از ظهر هنگامی که نور خورشید مایل می تابد و به قرمزی می زند. البته صبح زود بهترین موقع است چون در این زمان نور خورشید بهترین کیفیت را دارد. و در ضمن افراد کمتری دور و بر شما و سوژه می چرخند.

همانند عکاسی از هر سوژه ای در عکاسی از ساختمان ها باید ببینید چه چیزی در ساختمان مورد نظر شما آنقدر ویژه و مورد توجه است که آن را منحصر به فرد کرده است، بر روی آن تمرکز کنید. و آن را در تصویر خود برجسته نمایید. بعضی مواقع باید کل ساختمان را در عکس خود بگنجانید و بعضی مواقع فقط روی جزئیات تاکید کنید و گاه ترکیبی از هر دو.

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 92/6/25 ] [ 1:0 عصر ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]

عکاسی زیر آب

از استخر باغ گرفته تا کانو رانی و غواصی با ماسک، می توانید عکس های جذابی از افراد داخل،رو و زیر آب بگیرید. اما چگونه؟ برای اینکار تنها از یک دوربین یکبار مصرف ضد آب استفاده کنید تا دوربین اصلیتان آسیب نبیند. کداک تا عمق 15 متری مناسب است و با ویژگی فست فیلم آن می توان در سرعت های زیاد و از موج سواران بدون تخته  در حال حرکت عکس برداری کرد.

عکس های زیادی بگیرید

عکس های زیر آب کمی غیرقابل پیش بینی هستند، پس چند عکس اضافی بگیرید تا بدین وسیله بتوانید عکس های مطلوبتان را شکار کنید.

اموزش عکاسی و عکاسی زیر آب

ادامه مطلب...

[ یکشنبه 92/6/24 ] [ 1:0 عصر ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

حقیر فقیر سراپا تقصیر کمتر از قطمیر، عکاسی را با دوربین 110 آغاز و بعد با دوربین زنیط 122 روسی و بعد موبایل و دوربین دیجیتال ادامه دادم و مدتی است که با دوربین ساده ی سونی عکس می گیرم.«هذا بضاعتنا» و خیلی به هنر عکاسی علاقه دارم اما نمی توانم دوربین حرفه ای بخرم(چکار می شه کرد؟) یکی از آرزوها و خواسته های دست چهارم من خرید دوربین است.(دعا کنید سه خواسته ی مهم تر بر آورده بشود).
موضوعات وب
لینک های مفید
آمار وب
Online


بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 501325