User آموزش عکاسی حرفه ای - فــــــتوبلاگ پیکــــسل

فــــــتوبلاگ پیکــــسل
وبلاگ آموزش عکاسی و نمایش بهترین عکس ها 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
لینک وبلاگهایم
maleki maleki maleki maleki maleki maleki

معرفی عکاسی ماکرو: 10 قانون که باید بدانید

عکاسی ماکرو یکی از انواع تکنیک های رایج عکاسی در جهان است که وجود این امکان به خاطر وسایل عکاسی بسیار خوبی است که روز به روز رد حال پیشرفت و ارتقا هستند. 30 سال قبل عکاسی ماکرو چیزی نبود که هر کسی قادر به انجام آن باشد نه به این دلیل که تکنیک ها و ترفندهای خاص زیادی داشت. اما خوشبختانه امروزه تعدا آن قابل توجه است.



اگر نمی دانید عکاسی ماکرو چیست، اجازه دهید آن را به عنوان تمرکز نزدیک یا کلوز آپی از یک سوژه که با استفاده از لنزهای با کیفیت و قدرتمند گرفته می شود تعریف کنیم. لنزی که نیاز دارید باید بتواند در مقیاس 1:1 متمرکز شود، در غیر این صورت عکس ماکرو تاثیری نخواهد داشت. یک دوربین 35 میلی متری دارای یک فضای 24x36 میلی متری در فیلم است، بنابراین تمرکز یا فوکوس باید روی سوژه یا شئی باشد که یا این نوع صفحه هماهنگی دارد.

عکاسی ماکرو به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد چون آسان تر می توان روی جزییات کوچک عماصر متمرکز شد. در دنیا واقعی اگر کاملا به این جزییات نزدیک نشوید نمی توانید آنها را ببینید، اما با به تصویر کشیدن آن ممکن است ساعت ها بدون خستگی به تماشای آن بنشینید. عکاسی ماکرو بسیار جذاب و هیجان انگیز است، هر چند هنوز هم هر کسی نمی تواند این نوع عکاسی را انجام دهد.

قسمت خوب عکاسی ماکرو این است که شما می توانید روی هر چیزی تا حد قابل توجهی تمرکز کنید. به یاد داشته باشید که تنها طبیعت سوژه عکاسی ماکرو نیست- به خلاقیت خود اجازه دهید در این مورد تصمیم بگیرد، چون در حقیقت هیچ محدودیتی وجود ندارد.
ادامه مطلب...

[ جمعه 92/5/11 ] [ 4:39 صبح ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]

تصاویر گل و نکات عکاسی

چه کسی گل ها را دوست دارد؟ همه! به گفته آهنگ ساز مشهور Gian Carlo Menotti "هنر یک تلاش بدون وقفه در رقابت با زیبایی گل هاست... و هیچگاه موفق نمی شود." این دنیا یک کار هنری از مادر طبیعت است، او این کار هنری را به طور 4 بعدی ساخته است. و هیچ هنرمندی نمی تواند با زیبایی و خلاقیت هنر او رقابت کند. یکی از قابل احترام ترین کارهای هنری او گل ها هستند. امروز، من فقط آن ها را به شما نشان می دهم. این یک مجموعه از عکس های گل هاست که می تواند الهام بخش باشد. می دانم که عاشق آن می شوید.

نکات عکاسی 

1. در بسیاری از موارد، مجبور می شوید در حالی که بر روی زمین دراز کشیده اید عکاسی کنید. در زمانی که دوربین هم سطح موضوع باشد عکس های بهتری گرفته می شوند.

2. عکس هایتان را در وسط روز و نور درخشان خورشید نگیرید، زیرا نور خیلی شدید است.

3. پس زمینه های تیره را پیدا کنید. بر روی پس زمینه های تیره گل ها دراماتیک به نظر آمده که آن را تبدیل به یک منظره رویایی می کند.

4. انعکاس نور از پایین گل کار را فوق العاده می کند. اگر نور حرفه ای برای چنین موقعیتی ندارید، تنها از یک فویل آلومینیومیدر سطح استفاده کنید تا نور خورشید به پشت گل بازتاب پیدا کند.

5. اگر باور کنید یا نه روزهای مه آلود برای عکاسی گل ها بهترین است. مه یک افکت پخش شدگی طبیعی ایجاد می کند.

6. شما می توانید مه خودتان را با قرار دادن شیت کاغذ ترسیم بر روی گل ها ایجاد کنید. می توانید با یک تکه لباس هر چیزی این را امتحان کنید، و این تجربه شیرین را به دست آورید.

7. عمداً اطراف را بلور کنید، زیرا چیز مهمی نیست. تنها گل است که مهم است.

8. اگر دوربین دیجیتال دارید، از تنظیمات ISO پایین تر استفاده کنید، در غیر این صورت تصاویر noise پیدا می کنند.

ادامه مطلب...

[ جمعه 92/5/11 ] [ 4:37 صبح ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]

دلایل اهمیت ترکیب بندی در عکاسی
 

عکاسی یکی از اشکال جذاب و مفرح هنر است که افراد زیادی مبادرت به انجام آن می کنند. به دلیل اشکال هنری گسترده ای که در این رشته وجود دارد در هر شات می تواند شامل صحنه های منحصر به فردی باشد. مردم سراسر دنیا نتایج شگفت انگیز پس از عکاسی تحسین می کنند. آیا می دانید چه چیزی باعث می شود عکس ها برجسته و جذاب شوند. این به دلیل ترکیب عکاسی است که هر کس واجد آن است. در حقیقت اگر شما عکسی بگیرید که ترکیب بندی عکاسی در آن وجود نداشته باشد کار بیهوده ای انجام داده اید. شما نمی توانید بدون وجود این عنصر یک عکس کاملا زیبا بگیرید. تکنیک های ترکیب بندی عکاسی زیادی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد اما این خلاقیت و اصلاحات و تغییرات عکاس است که باعث منحصر به فرد شدن نتیجه می شود. برای درک بهتر اهمیت ترکیب عکاسی، در ادامه مزایای آن را بر خواهیم شمرد.

1. باعث جذاب تر شدن عکس می شود



مطمئنا هدف اصلی یک عکاس این است که عکسی که می گیرد برای همه جذاب باشد به گونه ای که بتواند آن را تحسین کرده و از او قدردانی کند. از آنجا که عکاس همیشه می خواهد به عکس هایش توجه شده و بیننده از آن تعریف و تمجید کند، بهترین کار این است که تکنیک های ترکیب بندی عکاسی را مد نظر داشته باشد.

2. برای انتقال یک داستان متقاعد کننده



مطمئنا یک عکس حاوی هزاران حرف است. یک عکس ساده می تواند حاوی یک داستان باشد اما همان عکس می تواند پیچیده شود، اگر عکس را ترکیب کنید. انجام این کار می تواند کمک کند داستان تصویر بهتر شده و به طبع تصویر دراماتیک تر و متقاعد کننده تر خواهد بود. ارزش یک عکس زمانی بیشتر خواهد شد که یک داستان جذاب و منحصر به فرد را به سادگی بازگو کند چون می توانید آن را به خوبی ترکیب کنید.
ادامه مطلب...

[ جمعه 92/5/11 ] [ 4:35 صبح ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]

 

عکاسی
اصول عکاسی معماری

 

ساخت بناهای متفاوت توسط بشر برای منظورها و کاربردهای مختلف بوده است. بناهای مذهبی، دولتی، صنعتی، یادبود، تجاری، مسکونی و گونه های مختلف دیگر هر یک کاربردی ویژه دارند که بیتردید شکل ظاهری آنها نیز متفاوت است.
اقوام مختلف با توجه به فرهنگ و بینش خود، برای ساخت و تزیین برخی بناها اهمیت بیشتری قایل هستند. مثلاً مسلمانان همواره در ساخت و تزیین مساجد، زیارتگاهها و اماکن مذهبی با هنرمندی و ظرافت خاصی عمل کردهاند، به گونهای که مشابه آن در دیگر بناها کمتر یافت میشود. تنوع این بناها نیز بسیار چشمگیر است که در هر نقطه و مکانی به شیوهای خاص بوده است.
توده مواد موجود در فضا که به صورت یک یا چندین حجم توخالی ساخته میشوند، معماری را شکل میدهد. این فضاهای توخالی برای فعالیت انسانهاست. به جز مواردی خاص، معماری هنر نیست. حتی بناهای یادبودی که ظاهراً استفادهای عملی ندارند، به مناسبتی خاص و به یادگار مسأله ارزشمندی که برای کل جامعه مهم است، بنا شدهاند. ایستگاه راهآهن، ساختمان یک کارخانه، ساختمان اداری و... با توجه به کاربردشان ساخته و تزیین میشود. در ساختمان بنا، علاوه بر هدف و فضا، جنس مواد نیز موضوع مهمی است که متناسب با شرایط اقلیمی و نقشه? ساختمان از مصالح گوناگونی استفاده میشود.
اولین گام در عکاسی معماری آگاهی از این عوامل است.
عکاس باید برای کسب این اطلاعات و بازدید از بنا وقت کافی صرف کرده و هنگام بازدید زوایای متفاوت آن را ارزیابی کند.
در مورد اغلب بناهای تاریخی، مطالبی در کتابها و بعضاً دفترچههای راهنمای مربوطه چاپ شده که برای شروع، راهنماییهای مناسبی در اختیار عکاس قرار میدهد.

ادامه مطلب...

[ جمعه 92/5/11 ] [ 4:33 صبح ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]

انجام تنظیمات دوربین برای عکس موردنظرتان

دوربین ها برحسب عملکردشان متفاوتند. از یک برند به برند دیگر و حتی از یک مدل به مدل دیگر ازهمان برند تفاوتهایی وجوددارد. بناچار، در این آموزش توضیحات کلی ارائه داده می شود  اما تلاش بر این است که برخی از تنظیمات رایج ترموجود در دوربینهای امروزی، و روش استفاده از آنها ساده تر بیان شود.

باحالتهایcore shootingشروع می کنیم، سپس به سراغ حالتهای ازپ یش تنظیم شده رایج تر و درنهایت به سراغ برخی اطلاعا ت درباره عملکردهای دوربین خواهیم  رفت.
.

1-اتوماتیک

این یک تنظیم همه منظوره پیش فرض است که بیشتر مردم %90اوقات از آن استفاده می کنند در دوربین های ساده تر ممکن است تنها حالت یا یکی از چند حالت موجود باشدو معمولاّ با کلمه AUTO،یک box سبزیا تصویری از یک دوربین، مشخص شده است.
[ جمعه 92/5/11 ] [ 3:0 صبح ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]

 

لنز

 

راهنمای خرید لنز دوربین دیجیتال

مترجم: علی محمدرضایی
 

هنگامی که یک دوربین با لنز قابل تعویض خریداری می‌کنید – خواه یک DSLR یا  یکی از انواع جدید کامپکت های با لنز قابل تعویض که به نام دوربینهای بدون آینه Mirrorless شناخته می‌شوند - معمولا به فکر اضافه کردن یک یا دو لنز دیگر به تجهیزات خود می‌افتید. در این مقاله شما را قدم به قدم در پروسه شناخت انواع مختلف لنزها، و انتخاب لنز مناسب برای نیازهای شما راهنمایی خواهیم کرد.

لنزها چگونه نامگذاری می‌شوند؟

بازدید از صفحات اینترنتی مربوط به لنزها برای یک کاربر مبتدی می‌تواند کمی ترسناک به نظر برسد. نام لنزها اغلب شامل لیستی طولانی از حروف و اعداد است، که با اینکه جالب و جذاب به نظر می‌رسند اما می‌توانند برای یک تازه وارد کاملا گیج کننده نیز باشند. خوشبختانه برای شروع کار می‌توانید با خیال راحت بیشتر آنها را نادیده بگیرید، و عمدتا روی چند چیز تمرکز کنید:

  • فاصله کانونی - زاویه دید لنز را تعریف می‌کند.
  • دهانه دیافراگم - میزان نور دریافتی لنز را تعیین می‌کند.
  • سیستم تثبیت تصویر - برخی لنزها به منظور خنثی کردن اثر محوشدگی ناشی از لرزش دست، مجهز به واحد تثبیت اپتیکی هستند.
  • فرمت - اندازه سنسوری را که لنز برای کار کردن با آن طراحی شده تعریف می کند.
  • مانت لنز - مشخص می کند که آیا لنز به لحاظ فیزیکی با دوربین شما سازگار است یا نه.
      ادامه مطلب...
[ جمعه 92/5/11 ] [ 2:58 صبح ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]

انواع عکاسی


  • نوشته شده توسط بهاره منتظرصاحب


انواع عکاسی
تبلیغاتى:
شاخه اى عکاسى که در آن عکسهایى براى تبلیغ، رونق دادن به فروش، ارائه خدمات و آگاه کردن مردم گرفته مىشود. قبل از اختراع چاپ ماشینی، عکس به وسیله هنرمند طراحى میشد تا آماده چاب در روزنامهها و مطبوعات شود. پس از اختراع فیلم رنگی، مدتها طول کشید تا چاپ مکانیکى عکسهاى رنگى در سطح گسترده امکانپذیر شود.
با پیشرفت در زمینه? تکنولوژى چاپ عکس، تقاضا براى عکسهاى تبلیغاتى افزایش یافت و چاپ در سطح انبوه، موجب کاهش هزینه شد. امروزه شاهد تنوع و کثرت پوسترها، بروشورهاى تبلیغاتی، بیل بوردها و عکسهاى تبلیغاتى در روزنامه ها و مجلات هستیم. این تبلیغات در عرصه? تلویزیونى نیز در همین مجموعه قرار دارد.

هنرى:
عکاسى هنرى هنر نشانه سازى یا هنر طراحى نور است که تاریخ پربارى دارد. خصوصاً در انگلستان که عکاسى در واقع ادامه? فعالیت پیشگامانى نظیر
*بلیام هنرى فوکس تالبوت
* اچ. پى رابینسون،
* اسکار گوستاوریجلند،
*جولیا مارگارت کامرون و ...
بوده است و از دوربین براى خلق اثرى هنرى بهره گرفته شده است.
از مهمترین اصول درک یک اثر هنرى داشتن تجربه? شخصى و دریافت محتوا از طریق شکل ظاهرى قوى و جذاب و توجه به اثر است. قدرت انتقال مفاهیم بدون کلام، در عکس یک رویداد هنرى منحصر بهفرد را بیان مىکند.
در نیمه? دوم قرن بیستم، روشهاى زیبایىشناسى به شکلهاى گوناگون ادامه یافت که شامل نمایش دقیق و عینی، عکاسى مستقیم، عکاسى مطبوعات براساس علائق شخصی، پیکتورالیسم نو و ... مىباشد.

فتوژورنالیسم (روزنامه اى):
عبارت فتوژورنالیسم اولین بار در سال 1924 م توسط فرانک لوترمرت، رئیس دانشگاه میسورى بهکار گرفته شد. فتوژورنالیسم یعنى اتحاد کلامى لغت و تصویر براى ایجاد یک ارتباط قوى و مؤثر. گرچه روزنامه نگاران با استفاده از دوربین عکاسی، تصویر را براى بیان بیشتر گزارش، ارائه مىدهند. اما امروزه عکسهایى در این موضوع تهیه مىشود که نیاز به همراهى بیش از اندازه? متن و یا زیرنویس ندارد. بلکه لازم است پنج اصل معروف ”چه کسی، چه وقت، کجا، چرا و چگونه“ در آنها مراعات شود.
زیر آب:عکاسى زیرآب کلیه? تلاشهایى است که در جهت عکسبردارى (حتى فیلمبرداری) در زیر آب صورت مىگیرد. از عکسبردارى در استخر معمولى با کمک دوربین ضد آب گرفته تا عکسهاى حقیقى و علمى که با دستگاه کنترل از راه دور از اعماق دریاها گرفته مىشود.
در دهه? 1900 جک ویلیامسون، روزنامه نگار، عکاس و نویسنده? امریکایی، وسیلهاى اختراع کرد که سینماتوگرافى از زیر آب را عملى ساخت. این وسیله در ساختن اولین فیلم سینمایى تجارى به نام بیست هزار فرسنگ زیر دریا استفاده شد.
قبل از اختراع این دستگاه از دوربینهاى ساده درون جعبه هاى ضد آب و یا در مراحل بعدى از دوربینهاى ضد آب استفاده مىشد.
در سال 1927 مجله جغرافیاى ملی، اولین عکسهاى رنگى زیر آب را منتشر کرد. این عکسها توسط دکتر ویلیام لانگلى و چارلز مارتین تهیه شدند.
پیشرفت دستگاه تنفس غواصى در سال 1943 عکاسان را از حمل وسائل سنگین و دستوپاگیر رهایى داد و انگیزه? عکاسان براى ساخت و طراحى وسایل بهتر عکاسى زیرآب بیشتر شد.

هوایى:
پیش از بکارگیرى گیرندههاى تصویر دیجیتال، جمع آورى تصاویر هوایى از هواپیماها و سکوهاى فضایی، از مواد و محصولات عکاسى با کیفیت بالا و قدرت تفکیک بسیار عالى استفاده مىشد.
پیشرفتهاى اخیر در تصویرسازى هوایى برپایه انتقال سریع تصاویر استوار شده اند. گیرندههاى دقیقى تصاویر دیجیتال را در لحظه? گرفته شدن، به زمین مخابره میکنند و نحوه? عملکرد، کاربردها، استفاده هاى تصویرسازى هوایى را دچار تغییرات فراوانى کرده است. البته هنوز در مواقع ضرورى از دوربینها و فیلمهاى قابل ظهور و چاپ استفاده میشود.
از موارد استفاده و کاربردهاى تجارى تصویرسازى هوایى میتوان، برنامهریزى شهرى و ناحیهای، جنگلداری، مطالعات محیط زیست و طبیعت، بررسى جمعیت، تولید محصولات کشاورزی، زمینشناسی، کشف منابع طبیعى و ... را نام برد.

فضایى:
این نوع عکاسى اغلب براى توصیف تمام تصویرهایى بکار مىرود که از طریق قمرهاى مصنوعى به زمین ارسال مىشوند. همینطور اکثر تصاویرى ک با وسایل مختلف در فضا گرفته مىشوند و نیز بخشى از طیفهاى الکترومغناطیسى که به صورت الکترونیکى ضبط مىشود و سپس به ایستگاههاى دریافت تصاویر در زمین انتقال مىیابند، نیز شامل این تعریف مىشوند.

ورزشى:
تقریباً همه? عکسهایى که در تمرینهاى پیش از مسابقه و عکسهائى که پس از مسابقه گرفته مىشود نیز عکس ورزش محسوب مىشوند. عملاً هر فردى در یک مسابقه? ورزشى مىتواند عکسهاى ورزشى بگیرد.
عکاسى ورزشى موضوعاتى مثل قهرمانپرورى ورزشکاران، تلاش آنها، شکستها و نظایر این را به تصویر مىکشد. و یا حتى عکسهایى از واکنشهاى بازیکنان و تماشاگران را ثبت مىکند.
عکاسان ورزشى با دروبین خود، صحنههاى مختلف را در وضعیتهاى ایستاده، نشسته، درازکش و با بالا و پایین کردن ارتفاع دوربین خلق مىکنند.

نمایشى:
عکسهاى نمایشى لحظه هاى ثابتى از صحنه بازى در یک نمایش را به ثبت مىرسانند. هدف بازنمایى هیجان صحنه? نمایش و فیلم است. این عکسها باید دقیق و واضح و با تمام جزئیات باشند. معمولاً این عکسها در حین تمرینات گرفته مىشوند تا در روزنامه ها و یا براى تماشاگران در سالن نمایش، ارائه شود.
از عکاسى نمایشى براى تبلیغات، روزنامه نگارى و چاپ پوستر بهره گرفته مىشود و براى چاپ آنها از نسخه? اصلى استفاده مىشود. در این عکسها، حال وهواى بازى و نمایش نشان داده مىشود؛ و اینکه نمایش کمدی، تراژدی، کلاسیک، عامه پسند و یا گونهاى دیگر است. این عکسها باعث ایجاد علاقه براى تماشاى نمایش مىشود.

معمارى :
عکسهایى را در بر مىگیرد که از نماى کلى بناها یا ساختمانها، بخشهاى بیرونى و درونى را ثبت مىکند. همچنین عکاسى از بناهاى تاریخى و پلها، برجها، طاقها، دیوارها و مجسمه ها در این شاخه از عکاسى مىگنجد.
وظیفه? اصلى عکسهایى که به عکاسى معمارى مىپردازند، این است که بناها را همانطور که هستند، بر سطح دو بعدى نمایش دهند

http://www.graphiciran.net


[ جمعه 92/5/11 ] [ 2:53 صبح ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]

عکاسی مفهومی

عکاسی مفهومی

  به نظر من عکاسی مفهومی یک فرم پیشرفته تر از ابراز احساسات هنرمندانه است که عکاسی را در زمره هنرهایی مانند نقاشی ، شعر ، موسیقی و ... در می آورد.

"میشا گوردین"

 دورترین سابقه عکاسی مفهومی به اوایل قرن بیستم(1917) زمانیکه که آلفرد اشتیگلیتز از یک اثر مفهومی (آبریزگاه) ساخته مارسل دوشان برای نمایشگاهی در نیویورک عکاسی کرد بر می گردد.(اثر تجسمی اصلی مفقود شده اما عکس اشتیگلیتز هنوز باقی مانده و به عنوان یک اثر هنری مستقل شناخته می شود.)


اما در دهه 60 همزمان با ظهور ویدئو آرت ، رواج بکارگیری دوربین توسط هنرمندانی به مانند ریچارد لانگ و دنیس اپنهایم جهت ثبت و توصیف آثار هنری آن دوران که اغلب ظاهری سرد و بی روح داشتند خاستگاه این سبک از عکاسی شد. نیت آنها ساده بود ، خلق تصاویری واقع بینانه از آثار هنری بطوری که تا حد ممکن مستند باشند.این روح واقعی عکاسی بود و همان ظرفیت غیر قابل تغییر عکاسی است که همه چیز را چنانچه که هست نشان می دهد و این سر منشا این تفکر در بین هنرمندان گردد که دوست داشتند باور کنند این تجسم آثار هنری در عکاسی است.

عکاسی مفهومی چیست؟

آیا عکاسی مفهومی برای بسیاری از ما یک قسمت اسرارآمیز از بدنه اصلی عکاسی است؟

در یک عکس مفهومی ، مفهوم چه معنایی می تواند داشته باشد؟

آیا عکاسی مفهومی از سایر شاخه های عکاسی جدا افتاده و در برج عاج خود جا خوش کرده یا این قسم از عکاسی بصورتی غیر قابل تشخیص و مبهم با سایر قسمت های این هنر ادغام شده؟


این مقاله کوششی برای شفاف کردن این معنا از طریق جستجو در مفهوم ، موضوع ، شرح و استفاده از نمادها و زیباشناسی در این شاخه از هنر عکاسی است.

در عکاسی مفهومی ، مفهوم در عکس اولین موضوعی است که باید به آن پرداخته شود. یک عکاس مفهومی تلاش می کند که قسمتی از پیام خود را به مخاطب منتقل کند این پیام می تواند یک جهت دادن سیاسی باشد یا تفسیر اجتماعی و حتی می تواند یک حس برانگیخته درونی و مبهم از احساسات فرو خفته مان باشد .تا این جا قضیه ، داستان مانند هنرهای انتزاعی است ولی بعد از آن عکس مفهومی تصویر یک نمود صریح و بی پرده از خود مفهوم نیست بلکه یک بیان کلی از ایده اصلی می باشد.

استفاده از سمبلها

عکاسی مفهومی به درستی از سمبلها برای بیان مفهوم استفاده می کند.حرکت ، حالت و فرم سوژه و یا همه چیزی که عکاس می خواهد در پیامش لحاظ کند در این نوع عکاسی دیده می شود.سمبلها همیشه حضور قدرتمندی دارند ، از سرخی مهیج روژ لب به نشانه خون سرخ رنگ جاری در رگها تا سبزی لجن زار به نشانه سبزی اسکناسهای پول!

البته یک مشکلی که برای هر عکاس مفهومی پیش می آید اینست که درک مفاهیم استفاده شده و حدس زدن معنای آنها برای هر مخاطبی امکان پذیر نباشد.در نتیجه تلاش جهت درک مفاهیم توسط مخاطب یک چالش مهم برای عکاس مفهومی است.

عکاس مفهومی برای یک عکس معانی ای عینی و یا ذهنی بسیار زیادی قائل است .البته خیلی از عکاسان مفهومی علاقه دارند ادعا کنند تنها و فقط تنها یک مفهوم عینی برای هر عکس وجود دارد واز خلال عکسهایشان صرفنظر از پس زمینه های ذهنی مخاطبان آنها همان یک معنا برای بیننده قابل باز یافت می دانند. گرچه هستند عکاسان مفهومی ای که نیت دیگری در سر دارند آنها می خواهند مخاطب نهایت درک ذهنی خودش را از عکس داشته باشد. آنها می خواهند احساسات زیادی را ایجاد کنند. آنقدر متفاوت و متعدد به تعداد آدمهایی که بیننده آثارشان هستند.

اما واقعا چرا چنین است؟

آفرینش یک تصویر هیجان انگیز که باعث به فکر فرو رفتن بیننده ها می شود و ارتباطی بین خاطرات و تجربیات آنها با احساسات می گردد چرا اینقدر مهم است؟

این سئوالهایی هستند که عکاس مفهومی می خواهد با آثارش به آنها پاسخ دهد.

ترکیب بندی

دو اردوگاه اصلی برای ترکیب بندی در عکاسی مفهومی متصور می باشد:
در یک سو کوششی در ایجاد یک ترکیب بندی کمینه و ایجاد غنای بصری بالا از این طریق.

بیشترعکاسان مفهومی مینیمال ترکیب هایی ایجاد می کنند که فکوس و تمرکز دقیقا بر روی یک سوژه باشد . یک مفهوم منفرد ، که باعث تمرکز بیننده بر روی یک فکر مشخص میگردد. ایده قرار گرفتن سوژه بر روی بکگراند سفید پاکیزه بخاطر همین منظور است: یعنی پرهیز از مخشوش شدن ایده اصلی.

 در سویی دیگر کمی پیچیدگی وجود دارد.این هنرمندان کسانی هستند که مکانهای شلوغ و تعدد سوژه را بر می گزینند که اغلب فاقد تمرکز بر روی سوژه ای واحد است. ترجیحا هر سوژه ، هر نماد در این مکانها یک نقشی برای دیگری بازی می کند خلق چشم اندازهای وسیع از ایده های که در عین حالی که پیام کلی ای را توصیف می کنند ولی هنوز بشدت خاص و یکه هستند.
 
زیبائی شناسی تعداد بسیار زیاد از عکاسان مفهومی کوشش نمی کنند که حتما آثارشان زیبا باشد و یا حتی الزاما به چشم زیبا بیاید. عکاسی مفهومی می بایستی ساده باشد یا حتی در برخی موارد عمدا زشت ارائه می شود تا ایده از خلال تصاویر بیان شود. تعداد زیادی از عکاسان مفهومی تلاش دارند تصاویر تا حد ممکن طبیعی بنظر آید بطوری که حواس بیننده از ایده اصلی عکس منحرف نشود که در اصل نیت و خاستگاه اولیه این نوع از عکاسی هم است.

http://fa.toranjweb.com


[ جمعه 92/5/11 ] [ 2:51 صبح ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]

در عکاسی همه چیز بستگی به سبک و علاقه عکاس دارد. و نکته ای که عکاسی را شیرین تر میکند استفاده از نکات و ترفند ها و تجربیات شخصی افرا متخصص هست. اگر شما عکاس تازه کاری هستید در این پست 5 روش را برای اینکه عکس های شما دوستانتان را تحت تاثیر قرار دهد توضیح داده میشود.

[ جمعه 92/5/11 ] [ 2:37 صبح ] [ هـــاشـــم مالکـــی ] [ نظرات () ]
<< مطالب جدیدتر           

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

حقیر فقیر سراپا تقصیر کمتر از قطمیر، عکاسی را با دوربین 110 آغاز و بعد با دوربین زنیط 122 روسی و بعد موبایل و دوربین دیجیتال ادامه دادم و مدتی است که با دوربین ساده ی سونی عکس می گیرم.«هذا بضاعتنا» و خیلی به هنر عکاسی علاقه دارم اما نمی توانم دوربین حرفه ای بخرم(چکار می شه کرد؟) یکی از آرزوها و خواسته های دست چهارم من خرید دوربین است.(دعا کنید سه خواسته ی مهم تر بر آورده بشود).
موضوعات وب
لینک های مفید
آمار وب
Online


بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 19
کل بازدیدها: 513624